هزینه کرد ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از هزینه کرد ۱۶۰۰ میلیاردتومان برای نیازمندان و مددجویان کردستانی در ۹ ماهه امسال خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از هزینه کرد ۱۶۰۰ میلیاردتومان برای نیازمندان و مددجویان کردستانی […]

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از هزینه کرد ۱۶۰۰ میلیاردتومان برای نیازمندان و مددجویان کردستانی در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از هزینه کرد ۱۶۰۰ میلیاردتومان برای نیازمندان و مددجویان کردستانی در ۹ ماهه امسال خبر داد.

رضا طوسی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۵۹۳ میلیارد تومان کمک معیشت به ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده، عنوان کرد: طی امسال ۳۱ میلیارد تومان نیز برای خدمات درمانی و بیمه های اجتماعی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود:پرداخت ۵۹ میلیارد تومان وام ضروری قرض الحسنه به تعداد ۲۹۰۰ مورد، ۶۹ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به تعداد ۱۵۰۰ مورد ، پرداخت چهار میلیارد تومان اجاره مسکن به ۹ هزار مددجو از دیگر خدمات این نهاد در ۹ ماهه امسال به مددجویان بوده است.

طوسی ادامه داد:هزینه کرد ۴۲ میلیارد تومان برای کمک به ازدواج هزار و ۳۵۱مددجو و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به تامین ۱۷۰۰ مورد لوازم ضروری زندگی جزو خدمات کمیته امداد استان کردستان طی امسال بوده است.

وی گفت: پرداخت ۴۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ ۴۹۰ میلیارد تومان،کاریابی برای ۱۵۸ مددجو از طریق کارگاه ها و صاحبان مشاغل و آموزش فنی و شغلی ۱۴۰۰ مددجو از دیگر خدمات کمیته امداد کردستان در سال جاری بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد:هزینه کرد ۴۶ میلیارد تومان برای خرید، ساخت و تعمیرات ۱۸۰۰ واحد مسکن مددجویی و پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت از دیگر خدمات ۹ ماهه امسال بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان نیز از طریق خیران به نیازمندان اهدا شده،افزود:معافیت سربازی ۱۱۲ مددجو، تامین انشعابات رایگان برای ساخت مسکن مددجویان، اهدای بسته های غذایی،توزیع غذای گرم، خدمات آموزشی و فرهنگی از دیگر خدمات این نهاد طی امسال بوده است.

طوسی با بیان اینکه جمع کل اعتبارات هزینه شده امسال این نهاد برای نیازمندان کردستانی ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود،تصریح کرد:این خدمات تنها بخشی از خدمات این نهاد در سال جاری بوده که درقالب کمک بلاعوض، تسهیلات و کمک خیرین برای نیازمندان و مددجویان این استان هزینه شده است.