وزیر بهداشت گفت: طرح عدالت و تعالی در وزارتخانه کلید خورد و بسته های خدمت تحت این طرح تعریف و گام به گام اجرایی خواهد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ،عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا اظهار داشت : این […]

وزیر بهداشت گفت: طرح عدالت و تعالی در وزارتخانه کلید خورد و بسته های خدمت تحت این طرح تعریف و گام به گام اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ،عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا اظهار داشت : این بیمارستان نمونه ای از همیاری مردم است و بزرگترین مولفه قدرت در هر جامعه مردم هستند و پیروزی ایران بر تمامی تحریم ها و فائق آمدن بر بحران کرونا بخاطر همکاری مردم بوده است.

وی افزود :طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در وزارت بهداشت تدوین شده است و دستورالعمل آن برای تمامی بخش ها رفته و جزو برنامه های اصلی قرار گرفته است. در کرونا اثبات شد که سلامت بعد از امنیت بسیار اهمیت دارد و بدون سلامت اشتغالی وجود ندارد و رونق اقتصادی نیز نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سلامت نباید تنها منحصر به پولدارها باشد بلکه باید سلامت را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم، ادامه داد: در طرح عدالت و تعالی، بسته های خدمت را تدوین کردیم و به ترتیب پیش می بریم .دریافتی پزشکان براساس محل خدمت آنها باید تغییر کند به طوری که دریافتی پزشکان مناطق محروم باید بالاتر از پزشکان در شهرهای بزرگ باشد که این مسئله را در شورای حقوق و دستمزد مصوب و به دنبال آن بسته های تشویقی برای پزشکان در مناطق محروم تعیین کرده ایم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بهره وری در بخش عمده ای از مراکز دولتی ما کامل نیست، ادامه داد: در این مراکز باید زمینه ای فراهم کرد که مردم تنها درد بیماری را داشته باشند نه تامین پول درمان را ، که در این عرصه با تقویت بیمه ها می توان به نتیجه لازم رسید.

دکتر عین اللهی بودجه بیماران خاص را ۸ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تنها با تقویت بیمه ها باید برای بیماران صعب العلاج و خاص حاشیه امن ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش عالی محدود به مرکز ومکان خاصی نیست و باید این امکان برای تمام نقاط کشور فراهم شود، گفت: تاسیس دانشکده بهداشت در شهرضا منوط به تعیین حداقل سه رشته پزشکی است .

وزیر بهداشت به پیر شدن جمعیت اشاره کرد و خواستار توجه خیرین در این حوزه و برنامه ریزی جدی شد و گفت: در آستانه پیر شدن جمعیت کشور قرار داریم و نیاز به یک حرکت جهادی است و اگر مردم همراهی نکنند ایران از پویایی خواهد افتاد همانطور که تنها دلیل ظفر یافتن ما در هشت سال جنگ تحمیلی جوان بودن جمعیت کشور بود.

وی گفت:بزرگترین بودجه در طول تشکیل وزارت بهداشت را سازمان جهانی بهداشت به تنظیم جمعیت داده است.

دکترعین اللهی افزایش جمعیت را یک مسئله فرهنگی دانست و افزود: فرمانداران باید طرح های تشویقی ایجاد کنند و اکنون ستاد جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی شده است و هر کسی بچه دار شد همان زمان مادر را بیمه و تا ۵ سال کودک بطور رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تقویت شبکه های بهداشت و درمان در دستور کار وزارتخانه است و باید دانشگاه های علوم پزشکی بر این امر همت کنند، گفت: بهورزان از اهمیت بالایی برای سیستم بهداشت و درمان برخوردارند.