تحقق مقوله «انسان رسانه» در آموزش و پرورش از برنامه‌های رسانه‌ای استان اصفهان است رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و سردبیر نشریه پرتو مهر اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مقوله‌ای تحت عنوان «انسان رسانه» باید در بدنه آموزش و پرورش مطرح شود و نظرات معلمین و فرهنگیان به‌صورت کارشناسی در موضوع […]

تحقق مقوله «انسان رسانه» در آموزش و پرورش از برنامه‌های رسانه‌ای استان اصفهان است

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و سردبیر نشریه پرتو مهر اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مقوله‌ای تحت عنوان «انسان رسانه» باید در بدنه آموزش و پرورش مطرح شود و نظرات معلمین و فرهنگیان به‌صورت کارشناسی در موضوع تعلیم و تربیت بیان شود و از اینکه اعضای پرتو مهر به‌عنوان تحلیل‌کننده رویدادهای آموزشی و تربیتی نظرات خود را ارائه دهند و نسبت به برنامه‌های آموزش و پرورش کنشگر باشند موردنظر است چراکه این امر در راستای تحقق مردمی‌سازی آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، جلال سلمانی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بیست و یکمین سالروز آغاز به کار نشریه پرتو مهر آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۱ اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از طریق اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این اداره کل، نشریه‌ای تحت عنوان پرتو مهر را منتشر کرد تا متناسب با اقتضائات آن زمان، انعکاس‌دهنده اخبار استان اصفهان باشد.

وی ادامه داد: احیای نشریه پرتو مهر با رویکردی جدید و البته متفاوت با گشته مدنظر قرار گرفت چراکه سرعت بالای اطلاع‌رسانی موجب شد تا پرتو مهر هم، مانند سایر نشریات مطرح ملی به سمت و سوی تحلیل و انتقاد با موضوعات آموزشی، اجتماعی و فرهنگی حرکت کنند.

سلمانی اذان داشت: ادبیات امید آفرینی را در نشریه پیش گرفتیم و این موضوع هم مزید بر علت شد تا بر فضای امید آفرینی در نشریه متمرکز شویم؛ تهیه و تولیت تمام فرایند آن به دست معلمین به‌عنوان مطالبه از سوی مدیرکل آموزش و پرورش مطرح شد و این مهم اتفاق افتاد و توانمندی معلمان استان اصفهان را به تصویر کشید.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: پرتو مهر زمانی به نقطه ایده‌آل می‌رسد که مطالب منتشر شده در آن موجب تحرک، پویایی و دریافت بازخورد از سطح مدارس و تمام مخاطبین آموزش و پرورش باشد و باید به این سمت باید حرکت کنیم.

وی گفت: با در پیشگیری رویکرد، خبر خوب نگاه جامعه به جایگاه اجتماعی معلم تغییر می‌کند و این جایگاه بیش‌ازپیش به‌عنوان یکی از ارکان ارزشمند جامعه شناخته می‌شود.

سلمانی تصریح کرد: جنگ رسانه‌های امروز نبرد روایت‌ها است و اگر موضوع و مسئله‌ای در زمان مشخص و به شکلی درست مطرح نشود بازخورد اجتماعی مناسبی ندارد؛ چالش نیروی انسانی ازاین‌قبیل موارد است که باید تبیین شود این چالش چگونه ایجاد شد و با چه نوع رویکردی شکل گرفت و عموم باید از کم‌وکیف آن آگاه شوند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و سردبیر نشریه پرتو مهر اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: نظام توزیع نشریه پرتو مهر تا سطح ایده‌آل فاصله دارد لذا باید ساماندهی شود و برای ایجاد شبکه توزیع مناسب برای این نشریه از ایده‌ها استقبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: سهم ظرفیت‌های مخاطبین دخیل در آموزش و پرورش برای تدوین نشریه پرتو مهر مشخص شوند و از توانمندی‌های دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و معلمان باید نهایت استفاده را کرد تا ذائقه نسل‌های مختلف به‌عنوان جامعه هدف را بتوان به شیوه‌ای صحیح پوشش داد.

سلمانی خاطرنشان کرد: مقوله‌ای تحت عنوان «انسان رسانه» باید در بدنه آموزش و پرورش مطرح شود و نظرات معلمین و فرهنگیان به‌صورت کارشناسی در موضوع تعلیم و تربیت بیان شود و از اینکه اعضای پرتو مهر به‌عنوان تحلیل‌کننده رویدادهای آموزشی و تربیتی نظرات خود را ارائه دهند و نسبت به برنامه‌های آموزش و پرورش کنشگر باشند موردنظر است چراکه این امر در راستای تحقق مردمی‌سازی آموزش و پرورش است.