اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان، لیست جدید سطح‌بندی دانشگاه‌های خارج از کشور برای ادامه تحصیل بعد از سپتامبر ۲۰۲۲ را منتشر کرد. به گزارش  پایگاه خبری شهید یاران ، اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در راستای اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان که به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف این اداره […]

اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان، لیست جدید سطح‌بندی دانشگاه‌های خارج از کشور برای ادامه تحصیل بعد از سپتامبر ۲۰۲۲ را منتشر کرد.

به گزارش  پایگاه خبری شهید یاران ، اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در راستای اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان که به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف این اداره کل است، نسبت به بررسی و اعلام اعتبار دانشگاه‌های خارج از کشور برای سپتامبر ۲۰۲۲ اقدام کرده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲ دانشگاه‌های ۱۰۶ کشور به‌روزرسانی و در سه گروه الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) دسته بندی و تفکیک شده‌اند.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ اول تیر ۹۸ برابر با ۲۰۱۹/۰۶/۲۲ صرفاً در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی کنند.

مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

همچنین در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور به‌روزرسانی و در سه گروه الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) دسته بندی و تفکیک شده بودند که امسال تعداد این کشورها به ۱۰۶ کشور کاهش یافته است.

لیست به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل اینجا قابل مشاهده است.