تشکیل مجمع و دبیرخانه دائمی باغ‌های پرندگان کشور مدیر طرح ساماندهی ناژوان از تشکیل مجمع و دبیرخانه دائمی باغ‌های پرندگان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی قائلی اظهار کرد: بیانیه پایانی نشست دو روزه باغ‌های پرندگان کشور به عنوان یکی از مهمترین […]

تشکیل مجمع و دبیرخانه دائمی باغ‌های پرندگان کشور

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از تشکیل مجمع و دبیرخانه دائمی باغ‌های پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی قائلی اظهار کرد: بیانیه پایانی نشست دو روزه باغ‌های پرندگان کشور به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این همایش تخصصی به تصویب و امضای مدیران و مسئولان باغ‌های پرندگان رسید و در یکی از مهمترین بندهای این بیانیه تشکیل مجمع و دبیرخانه دائمی باغ‌های پرندگان کشور مورد تأکید قرار گرفت.

او با اشاره به برگزاری کارگروه‌های چهارگانه تخصصی در این گردهمایی افزود: با برنامه ریزی انجام شده مسئولان و کارشناسان باغ‌های پرندگان پس از حضور در کارگروه‌های تخصصی تغذیه، پرورش و نگهداری، بهداشت، سلامت و درمان و بحث و بررسی پیرامون معضلات و مسائل مطروحه به اجماع نظر در بیانیه مشترک رسیدند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به هدف گذاری بلندمدت نخستین نشست مدیران باغ‌های پرندگان تصریح کرد: حمایت و مساعدت همه جانبه دستگاه‌های ذیربط از باغ‌های پرندگان، لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با معضلات ویژه باغ‌های پرندگان، هم افزایی و همکاری بین این مراکز تفریحی در انتقال تجارب و دانش کارشناسان داخلی و خارجی، مشارکت در امور کارشناسی و احداث و اجرای باغ‌های پرندگان جدید از جمله محورهای این بیانیه بوده است.

او با تأکید بر ایفای نقش شهروندی و رسالت اجتماعی باغ‌های پرندگان خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ نگهداری و پرورش پرنده‌های خانگی و شهری در جهت ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی در راستای کمک به رشد فرهنگ و اقتصاد خانواده به عنوان یکی از رویکردهای جدید باغ‌های پرندگان در دستور کار، تبیین و اجرای برنامه‌های آتی دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، نشست دو روزه باغ‌های پرندگان روزهای ۵ و ۶ آذرماه به میزبانی مدیریت ناژوان شهرداری اصفهان با حضور مسئولان باغ‌های پرندگان ۱۱ استان کشور برگزار شد.