خطیب جمعه تهران با بیان اینکه مسئله اصلی کینه آمریکا و جهان سلطه از ایران است، گفت: اگر جمهوری اسلامی هم نبود اینها از ایران قوی حذر دارند، ایران مقتدر و مستقل و عزتمند برای آنها قابل تحمل نیست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران (۱۵ […]

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه مسئله اصلی کینه آمریکا و جهان سلطه از ایران است، گفت: اگر جمهوری اسلامی هم نبود اینها از ایران قوی حذر دارند، ایران مقتدر و مستقل و عزتمند برای آنها قابل تحمل نیست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران (۱۵ مهرماه) در دانشگاه تهران گفت: پناه دادن به آحاد مردم و رفع مشکلات، نماز شب، توسل به ائمه، چشم ما را روشن می‌کند، ولی شایعه پراکنی‌ها، ایجاد ناامنی‌ها، دروغ‌ها، حرام‌خوری‌ها و بداخلاقی‌ها برای انسان عاقبت بدی دارد. یادمان نرود که از دنیا می‌رویم سر سفره عملمان می‌نشینیم ببیند چه چیزی آنجا می‌فرستید.

وی با بیان اینکه صراط مستقیم امتیازاتی دارد و اطمینان آور است، افزود: صراط مستقیم خطی است که راه یافتگان این راه را پیموده‌اند و به مقصد رسیده‌اند، اما راه هوس اینگونه نیست انسان را به پرتگاه می‌برد؛ افراط و تفریط در همه امور برای بشر دردسرسازی است.

خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه آتش شیطان خاموشی ندارد و توپخانه نفس تعطیلی ندارد و ما نیاز به سنگر داریم، گفت: آن سنگر یاد خداوند و محبت خداوند و مراقبت از خویشتن است که انسان در محضر خداوند سقوط نکند و از چشم خداوند نیفتد چراکه گناه و رذایل اخلاقی انسان را از چشم خداوند می‌اندازد.

آیت‌الله صدیقی در تحلیل و توضیح حوادث اخیر گفت: همانگونه که رهبر حکیم و فرزانه و فرمانده جنگ نرم و سخت ما مطرح فرمودند در این حوادث یکسری مسائل فرعی و بهانه‌ها و یکسری مسائل اصلی و اساسی وجود دارد که باید به آن توجه دقیق شود.

وی افزود: مساله اصلی این است که دنیای سلطه، دنیای استکبار، آمریکا و صهیونیست و جبهه تکفیر جنگ آشتی ناپذیر با حق، عدالت و دین خداوند دارند و از روزی که در این سرزمین پرچم دین بالا رفته است، دنیای سطله ناسازگاری و توطئه و خیانت و جنایت را در سرلوحه کار خود قرار داده و در این ۴۳ سال روزی نبوده و فرصت نبوده که دشمن از دشمنی خود کم بگذارد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ابتدا آشوب‌های قومی بود که در این مملکت خلق‌ها درست کردند و مسلح کردند و این جریان جنایتکار و خیانتبار منافقین بیش از ۱۷ هزار از عناصر مردم عزیز و اولیای الهی مانند شهید دستغیب و شهید اشرفی اصفهانی را به خاک و خون کشیدند و به متن مردم رحم نکردند و گاهی بدن‌های آنها را سوزاند و اموال مردم را به یغما بردند و از هیچ خیانت و جنایتی مضایقه نکردند.

آیت‌الله صدیقی یادآور شد: شهید بهشتی و مسئولان نظام جمهوری اسلامی که پرچم خدمت را در اختیار داشتند در خون خود غلطیدند اما به برکت آن خون‌ها یک بصیرت و اتحاد و انسجام مجددی پیش آمد و مردم در برابر این انحرافات یکدست شدند و لوث وجود خبیث آنها را از صحنه تاریخ کشور محو کردند و به بیرون رانده شدند.

وی عنوان کرد: وقتی دیدند در آن جهت به مقصد نرسیدند جنگ تحمیل کردند آن هم جنگ جهانی، همه قدرت‌های اتمی متمرکز شدند و صدام را بعنوان یک عنصر جاهل و مغرور جلو انداختند؛ هشت سال تمام سلاح غرب و شرق بر سر مردم مظلوم ایران ریخته شد و این جوانان عزیز ما و مردم پاکباخته زیر پرچم ولایت خم به ابرو نیاورند و به تبیعیت از امام گفتند تا آخر ایستاده‌ایم و تا آخر ایستادند و دشمنان ما با سرافکندگی از صحنه جنگ کنار رفتند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: جنگ تحمیلی از ابتدا شروع شد ولی بعدها سال به سال تشدید شد و بالاخره فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ هر کدام از آنها یک فشار و خیانت و جنگ جدیدی بود که در حد توانشان تدارک دیده بودند ولی در همه اینها نصرت الهی بر این مردم، همواره این اقتدار را توانستند حفظ کند و توطئه‌ها را یکی بعد از دیگری با خروشی مردم خنثی و این افراد و عناصر را از صحنه خارج کردند و انقلاب صیانت شد.

آیت‌الله صدیقی گفت: در این آشوب‌ها و بالا پایین شدن‌ها می‌بینید که گردن کلفت‌ها و مدعیان و کسانی که مغرور و فریب خورده هستند به نیستی و نابودی می‌روند و زمین از لوث وجود فاسدان پاک می‌شود.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر بعنوان یک توطئه وسیع از سوی آمریکا برنامه‌ریزی شده بود، ادامه داد: بنابراین مسئله اصلی کینه آمریکا و جهان سلطه است و علت این کینه این است که اینها ظلمت هستند و با نور نمی‌سازند؛ اما نکته دوم این است که اگر جمهوری ما جمهوری اسلامی هم نبود اینها از ایران قوی حذر دارند، ایران مقتدر و مستقل و عزتمند برای آنها قابل تحمل نیست.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: دلایل و نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد در این حادثه، مسئله داخلی نیست و مسئله خارجی است. یکی آمادگی این جمع است؛ یک مرتبه نمی‌شود یک گروهی در همه شهرها و استان‌ها با یک سبک مشخصی به میدان بیایند خرابکاری کنند این نوع آمادگی برای جنایت، چاقوکشی، قمه کشی، آدم کشی، قرآن سوزی، مسجد سوزی و حسینیه سوزی و برای هر نوع جنایت و قساوت مشخص است که آنها آموزش دیده‌اند و آمادگی قبلی داشته‌اند.

وی اظهار کرد: نکته سوم اینکه در این مسیر دلیل روشن است اینکه شخص رئیس جمهور پلید آمریکا و مقامات بالای آمریکایی همه آمدند و به صراحت اعلان حمایت و کمک همه جانبه تبلیغاتی کردند و کشورهای اروپایی مانند انگلیس با اینها همصدا بودند و اینکه یکی از مقامات سیاسی آمریکا به صراحت این آشوب را به دیوار برلین تشبیه کرد یعنی همانگونه که آلمان شرقی با فرو ریختن دیوار برلین از بین رفت اینجا هم این آخرین قدم است و نظام فرو می‌ریزد.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: نکته دیگر این است که این تبلیغات پرحجم شبکه ننگین و خفتبار بی بی سی، من و تو، ایران اینترنشنال سعودی و شبکه‌های مجازی به خصوص توییتر، فعالیت خود را در این ایام ۱۰برابر کرد و اعلام کردند امکانات فیلترشکن در اختیار آنها قرار داده‌اند و این هم یکی از دلایل است.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: دلیل دیگر از طریق دستگیری این عوامل جنایتکار در مراحل مختلف در شهریورماه، عوامل فرانسوی دستگیر شدند بعد گروه‌ها و افراد دیگر، از بازجویی‌های این افراد اینطور به دست آمد که در کنار مرزهای ایران در شمال غرب ایران و در منطقه کردستان آموزش می‌بینند و برخی از آنها در کشورهای دیگر آموزش براندازی دیده‌اند و مربی تربیت کردند تا آنها بیایند در داخل و جوان‌های بی‌خبری هم که دوسال گرفتار شبکه‌های مجازی بودند و در مجالس و در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها نبودند، لذا ذهن خالی و انسان‌های احساساتی با ارائه دو فیلم کاذب می‌توانند آنها را عصبی کنند و علیه کشور خودشان به صحنه بکشانند.

وی با اشاره به کشفیات نیروهای امنیتی و انتظامی از عوامل آشوبگر، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعیه‌ای که وزارت اطلاعات ارائه کرده‌اند معلوم شد که آنها مواد منفجره با خود آورده بودند و بنای انفجار دو هواپیما را و انفجار مراکز صنعتی ما را داشتند و حمله به برخی از مجامع را در سر پرورانده بودند و همه با برنامه و با الهام از بیگانگان بوده است و قسمت شمال غربی ما کانونی بوده برای اجتماع گروهک‌های معاند و ضداستقلال و ضد شرف که کنار صهیونیست‌ها توطئه می‌کردند. اینها دلایلی بود که نشان می‌دهد توطئه، توطئه استکبار و دنیای سلطه است و هدف هم استقلال، اقتدار و عزت ما است.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه آنها دانشگاه‌ها را هدف قرار دادند؛ آنها دیدند دانشگاه‌ها به رسالت اصلی خودش می‌رسد و الان وقت آن است که آنها را در یک فضای نگرانی قرار دهند، از دانشگاه شریف انتقام گرفتند، دانشگاه شریف بر اساس اطلاع نزدیکی که من دارم و هیات فاطمه زهرایی که در آنجا است تعداد بسیار زیادی مستمع دارد، این دانشگاه اثر گذار است، حسینی است، ولایی هستند.

وی عنوان کرد: حتی اساتیدی که سبقه انقلابی چندانی هم ندارند در هیات فاطمه زهرا در مسائل مذهبی در کنار دانشجویان هیاتی حضور دارند؛ دانشگاه شریف هم در بعد علمی شاخص است و هم کارهای جهادی بزرگی کرده است. بنابراین خواستند در آنجا زهری بریزند که انشاالله به زودی مشخص می‌شود. ما هزاران نفر اساتید بسیجی داریم، دانشجویان ما متدین و مومن هستند و همچنین هنرمندان و ورزشکاران ما متدین و مومن که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آنها مدال داد و آنها را تقویت روحی کرد و برای آنها افتخار بزرگی بود. البته اینکه چند نفری هم اظهاراتی کردند که چندان مهم نبود.

آیت‌الله صدیقی در مورد نقش ولایت در قدم اول، گفت: همیشه از ابتدای انقلاب کسی که در خط مقدم جبهه در همه پیروزی‌ها حضور دارد مردم است. مردم در این آشوب‌ها همه جا مانند سیل خروشان راه افتادند و عظمت و جلالی را آفریدند که دشمنان را کور کرد اما رسانه‌ها این را منعکس نکردند. خودمان دیدیم و می‌دانیم که مردم با انقلاب هستند مردم تا آخر برای حفظ انقلاب، حجاب، عفت و ناموس خودشان ایستاده‌اند.

وی درباره جانفشانی‌ها، صلابت و حضور بسیار ستودنی نیروی انتظامی، اظهار کرد: همانطور که سردار اشتری فرمانده انتظامی اعلام کردند، نیروی انتظامی از ابتدای انقلاب امتحان خود را داده‌اند. در فتنه امتحان دادند و در همه شرایط خطرناک در کنار بسیج، جوانان و فرشتگان تیرپرواز ما در خط مقدم مطیع ولایت و در کنار مردم و خادم آنها بوده‌اند و در این مرحله هم خوش درخشیدند. نیروی انتظامی، بسیج و مردم مظلوم واقع شدند اما بدانید با اقتدار، مظلومیت را تحمل کردید و از روی ضعف نبوده است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: سازمان نیروی انتظامی با داشتن فرماندهانی که تربیت شده دانشگاه عشق هشت سال دفاع مقدس هستند و در شرایط مختلف بدون هیچ واهمه و ترسی سینه سپر کرده‌اند، در برابر قاچاقچیان بین‌المللی، باندهای خطرناک و سرویس‌های مافیایی، آدم‌رباها، چاقوکش‌ها همچنین در مساله قاچاق ارز و کالا از مرزهای دورافتاده کشور تا مرکز، از کلانشهرها تا روستاها نیروی انتظامی همه جا حضور داشته و حافظ ناموس و امنیت و قانون و نگهبان آرامش مردم بوده است. ما این خدمات را پاس می‌داریم و قدردان آنها هستیم.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: آنها می‌خواستند نیروی انتظامی را منکوب کنند، خواص بی‌فکر هم با بیرونی‌ها همصدا شدند و بیانیه‌ای صادر کردند و نسبتی دادند که مشخص بود دلیلی نداشتند. اما در افروختن آتش اغتشاش آنها هم سهم دارند و باید جبران کنند و اگر جبران نکنند در همه خسارت‌ها و خون پاک شهیدان دست اینها هم آغشته شده است و اینها هم در دنیا و آخرت مواخذه می‌شوند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی همواره در صحنه بوده و بیش از ۱۳ هزار شهید داده و علمای صالحی در جمع نیروی انتظامی در هدایت دل‌ها، تبیین احکام و تبیین مسائل نظام نورافشانی کرده‌اند و وجود علمای ربانی مقبول در کنار اینها یک نیروی متدین، کارآمد، سنگرنشین همیشه سینه سپرکرده در خدمت مردم هستند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: نیروی انتظامی هیچ‌گاه و تا این حد مورد توجه مردم نبوده است، این کار دشمن بود که خداوند به دست آنها این عزت را به این نیرو داد. روزی که در میدان امام حسین اجتماع مردمی بود ابراز احساسات مردم و حمایت قاطع آنها از پلیس از عنایت‌های حضرت سیدالشهدا به شهدای نیروی انتظامی و بسیج بود.