-مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس گفت: ۱۸۴ هزار بیمه شده در سطح استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند و بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانواده در این استان مستمری بگیر هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، خبرنگار ایرنا،فارس حسن کمالی یکشنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۳ آذر […]

-مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس گفت: ۱۸۴ هزار بیمه شده در سطح استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند و بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانواده در این استان مستمری بگیر هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، خبرنگار ایرنا،فارس حسن کمالی یکشنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۳ آذر روز بیمه افزود: در حال حاضر از نظر پوشش بیمه‌ای، فارس رتبه دوم کشور را با افزون بر ۱۸۴ هزار بیمه شده روستایی و عشایری دارد.
وی ادامه داد: در سطح این استان حدود ۵۴۰ هزار نفر واجد شرایط وجود دارد که می توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند که ستادهای راهبردی در سطح شهرستان‌های فارس برای پوشش بیمه‌ای تشکیل و برای هر شهرستان سهمیه تکلیفی از سوی استانداری فارس مشخص شده که امسال برای کل استان ۴۶ هزار نفر خواهد بود.
وی در ادامه بیان کرد: سال ۱۴۰۱ حدود ۶۵ درصد افزایش سطوح درآمدی در این صندوق بیمه‌ای رخ داده که این افزایش باعث رشد دریافتی بازنشستگان خواهد شد.
مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس گفت: افزایش دامنه تعهدات و افزایش سطوح درآمدی، اعطای تسهیلات بدون بهره و بدون ضامن به مستمری بگیران این صندوق در دستور کار قرار دارد که به هر مستمری بگیر این صندوق مبلغ ۱۱ میلیون تومان تسهیلات بدون دریافت ضامن پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی صندوق بیمه کشاورزان،روستاییان و عشایر در سال ۸۴ فعالیت خود را با هدف تحت پوشش قرار دادن افراد کم برخوردار آغاز کرد،گفت: ۱۷۴ کارگزاری صندوق بیمه کشاورزان،روستاییان و عشایر در سطح استان فارس دایر شده است که به جامعه هدف خدمت ارایه می‌کنند.
وی توضیح داد: مشمولین تحت پوشش این بیمه شامل کشاورزان ساکن و غیر ساکن، روستائیان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند که حدود ۳۰ درصد حق بیمه را فرد و مابقی را دولت پرداخت خواهد کرد.
کمالی ترویج فرهنگ بیمه ای را با توجه به شرایط اقتصادی کشور وظیفه همگانی دانست و افزود: تفاهم نامه‌هایی با کمیته امداد و بهزیستی فارس منعقد شده که براساس آن سهم ۳۰ درصدی حق بیمه افراد توسط این نهادها پرداخت خواهد شد و عملا افراد تحت پوشش هیج گونه مبلغی پرداخت نخواهند کرد.
وی ادامه داد: ۱۹ هزار نفر از مستمری بگیران کمیته امداد و هشت هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان فارس تاکنون به عضویت در این صندوق بیمه‌ای درآمده اند.
مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس در پایان گفت: ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه از شرایط بازنشستگی افراد در این صندوق است.