فرماندار شادگان: برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدا وسیما مرکز خوزستان، جمال صالح زاده در جلسه بررسی مشکلات کانون‌های فرهنگی شادگان گفت: بیشتر مشکلات امروز جامعه ریشه فرهنگی دارد به همین دلیل همه حوزه‌ها […]

فرماندار شادگان: برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدا وسیما مرکز خوزستان، جمال صالح زاده در جلسه بررسی مشکلات کانون‌های فرهنگی شادگان گفت: بیشتر مشکلات امروز جامعه ریشه فرهنگی دارد به همین دلیل همه حوزه‌ها باید توجه ویژه‌ای به جایگاه فرهنگ داشته باشند.

وی با توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان، افزود: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌طلبد.

صالح زاده از شادگان به عنوان استعداد شعر و شاعری یاد کرد و ادامه داد: این شهرستان به لحاظ فرهنگی استعداد‌های زیادی دارد که به دلیل کمبود امکانات شکوفا نشده‌اند که امیدواریم دولت با نگاه ویژه به این شهرستان شرایط شکوفایی آنان را با دادن امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی فراهم کند.

حجت‌الاسلام ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود این همه استعداد‌های فرهنگی و هنری، شادگان نیازمند حمایت و نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان است، گفت: این شهرستان در حوزه قرآنی و حفظ و قرائت قرآن و مداحی و تئاتر سابقه خوب و استعداد‌های درخشانی است.

وی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در شادگان را معرفی شخصیت‌های فرهنگی و هنری همچون شیخ هاشم کعبی و ابن سکیت دورقی برشمرد و افزود: در این رابطه همایش‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شده است.

حجت الاسلام خداداده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌گوید: شادگان به لحاظ اقتصادی کم برخوردار است، ولی به لحاظ فرهنگی دارای استعداد‌های ناب بوده که برای شکوفا شدن باید امکانات را در اختیار جوانان منطقه گذاشت.

وی اضافه کرد: نشاط فرهنگی در این شهرستان وجود دارد و برای کشف استعداد‌های فرهنگی نهفته آن باید کمبود امکانات را برطرف کرد.

خداداده گفت: شادگان با استعداد‌های فرهنگی که دارد می‌تواند حلقه اتصال استان خوزستان در حوزه فرهنگ و هنر به خصوص کانون‌های فرهنگی مساجد باشد.