معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور گفت: در اربعین ۱۴۰۱، بیش از دو هزار و۹۰۰ موکب در عتبات مقدس به زائران حسینی خدمت رسانی کردند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،یوسف افضلی در مراسم تجلیل از موکب داران خراسان رضوی که به میزبانی مشهدخدمت رسانی بیش از دو هزار و ۹۰۰ موکب […]

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور گفت: در اربعین ۱۴۰۱، بیش از دو هزار و۹۰۰ موکب در عتبات مقدس به زائران حسینی خدمت رسانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،یوسف افضلی در مراسم تجلیل از موکب داران خراسان رضوی که به میزبانی مشهدخدمت رسانی بیش از دو هزار و ۹۰۰ موکب به زائران حسینی در ایران و عراق برگزار شد، افزود: از مجموع سه هزار و پنج موکب مجوزدار کشور، دوهزار و ۹۱۲ موکب، امسال در اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی کردند که از این تعداد، یک هزار و ۹۱۲ موکب در عراق و یک هزار موکب در ایران به زائران حسینی در اربعین خدمات ارائه دادند.
وی با بیان اینکه در دهه دوم صفر بیش از ۱۰۶ پرس غذای گرم توزیع و ۲۷ میلیون نفر خواب در این ایام اسکان داده شدند؛ افزود: در اربعین حسینی، در هشت محور عتبات عالیات و هفت مرز ورودی به زائران عتبات مقدس، خدمت رسانی شد.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ موکب مشترک بین ایران و عراق داریم؛ همچنین۱۳۰ موکب به خواهران اختصاص دارد.
رییس ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی هم در این مراسم گفت؛ ۱۱۸ موکب مجوز دار در خراسان رضوی فعالیت دارند که در آن هفت هزار و ۵۰۰ خادم به زائران حسینی خدمت می‌کنند. اکبر پارسا افزود: موکب داران خراسان رضوی در مسیر‌های نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و در مرز‌های دوغارون، شلمچه و مهران با برپایی موکب به زائران ایرانی و غیرایرانی خدمت ارائه می‌دهند.