به مناسبت نکوداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها و به منظور تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت کشور در حوزه مدیریت شهری نشست هم اندیشی شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با حضور مقام عالی وزارت کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) ساختمان وزارت کشور برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

به مناسبت نکوداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها و به منظور تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت کشور در حوزه مدیریت شهری نشست هم اندیشی شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با حضور مقام عالی وزارت کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) ساختمان وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازاداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد که شخصاً در این جلسه در ساختمان وزارت کشور شرکت نموده بود گفت این نشست همزمان با هفته نکوداشت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هدف تبیین سیاست‌ها و رویکردهای وزارت کشور در عرصه مدیریت شهری و نیز هم‌اندیشی با شهرداران درخصوص آسیب‌شناسی و رفع مسائل و مشکلات پیش‌روی مدیریت شهری برگزار شد.

در این نشست عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد بعنوان سخنران درخواست هایی از وزیر کشور بدین شرح مطرح نمود و خواستار مشمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری و تخصیص آن به کارمندان شهرداری ها شد.

وی ادامه داد عدم وجود مقررات خاص استخدامی در شهرداری ها موجب شده در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کارمندان با سابقه طولانی خدمتی به صورت قراردادی مشغول به کار باشند و به دلیل عدم تبدیل وضعیت دچار بی انگیزگی شوند و تاکنون مطالبات به حق ایشان عملی نشده.

وی افزود افزایش حقوق ۱۰ درصدی کارمندان در ابتدای سال باعث شده فشار زیادی بابت تامین معاش متحمل شوند و همچنین در ادامه خواستار اصلاح و بازنگری در قوانین و ضوابط و شرایط جدید کشور شد.

از دیگر درخواست های ایشان دستور مساعدت در جهت تسریع و تسهیل در امر تهیه و تصویب طرح های تفصیلی شهرها با تعیین کاربری های پیشنهادی بود.

امامی درخواست ایفای نقش آفرینی شهرداری ها در قیمت منطقه بندی و ارزش معاملاتی ساختمان که مبنای محاسبه عوارض شهرداری هاست شد و در مورد قانون ارزش افزوده،فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی شهر ها و استقلال سازمان های تابعه شهرداری ها به ایراد سخن پرداخت.

قابل ذکر است نظر به اهمیت جایگاه و کارکرد شهرداری ها و دهیاری های کشور در ارائه خدمات عمومی جهت اداره امور محلی و با هدف آشنایی آحاد جامعه با عملکرد و خدمات شهرداری ها و دهیاری ها و ارتقای منزلت خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی و همچنین هم افزایی و همدلی و تعامل مردم با مدیریت محلی، شورای فرهنگ عمومی روز ۱۴ تیرماه را در تقویم رسمی کشور با عنوان روز شهرداری و دهیاری نامگذاری نمود.