صنعت گردشگری کردستان روبه رشد است/ ظرفیت‌های بالقوه باید بالفعل شود معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان از روند روبه رشد صنعت گردشگری در استان خبر داد و گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است که باید آنها را به بالفعل تبدیل کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کیومرث حبیبی […]

صنعت گردشگری کردستان روبه رشد است/ ظرفیت‌های بالقوه باید بالفعل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان از روند روبه رشد صنعت گردشگری در استان خبر داد و گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است که باید آنها را به بالفعل تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کیومرث حبیبی شامگاه چهارشنبه ۵ مهرماه ١۴٠٢ در مراسم گرامیداشت روزجهانی جهانگردی و هفته گردشگری که در هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در استان، به نمایندگی از بدنه اجرایی دولت وعده دادیم که در زمینه توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری اقدامات لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه خوشبختانه هم‌اکنون شاهد تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در استان هستیم، افزود: پروژه ایستگاه راه‌آهن سنندجهمدانتهران_مشهد که از سال ۸۴ آغاز شده تا سال ١۴٠١ فقط ۶۵ درصد پیشرفت داشت که با عزم جدی دولت و سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان کردستان، این پروژه دوباره فعال و تا اواخر مهرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

او عنوان کرد: همچنین با پیگیری‌های بسیار، پروازهای فرودگاه سنندج برقرار شد و قرار است با نظر مساعد یکی از شرکت‌های هواپیمای تعداد پروازها در طول هفته افزایش یابد.

حبیبی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز نیز ٨٨ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: اقدامات اولیه برای استقرار شرکت بومی خدمات هوایی در استان انجام شده است و امیدواریم در سال آینده شاهد به تحقق رسیدن این وعده باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان هم در این مراسم گفت: روز جهانی جهانگردی هر ساله براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری در روز ۲۷ سپتامبر و در راستای افزایش آگاهی جوامع بین‌المللی در مورد اهمیت گردشگری برگزار می‌شود.

منصور مهرزاد با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی جهانگردی “گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز” نامگذاری شده است، اظهار کرد: گردشگری یکی از صنایع سبز است که در توسعه هر کشوری اثرگذار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی به سومین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شده است، افزود: خوشبختانه ١٠٢ درصد تعهد اشتغال سال ١۴٠١ کردستان با اعطای تسهیلات تبصره ١۶ و تبصره ١٨ محقق شده است.

او با بیان اینکه کردستان در برگزاری رویداد‌های گردشگری رتبه برتر کشور را کسب کرده است، عنوان کرد: استان کردستان در راستای توسعه گردشگری به شکلی جدی ورود کرده که امیدواریم با توسعه گردشگری متعهدانه و مسئولیت‌پذیر و اتخاذ تدابیر هدفمندانه در این صنعت بیش از پیش شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کردستان هم در ادامه این مراسم گفت: صنعت توریسم و گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایعی است که امروزه کشورهای مختلف دنیا به‌عنوان یک فرصت بزرگ و در عرصه اقتصاد و سیاست و در عرصه حل معضلات اجتماعی از آن بهره می‌برند.

فرهاد میمنت آبادی با بیان اینکه در دولت سیزدهم فرصت خوبی برای توجه به حوزه گردشگری در استان فراهم شده است،
اظهار کرد: جای خوشحالی است که این نگاه در مدیریت عالی استان نیز به ‌وضوح دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان افزود: استاندار کردستان توجه به صنعت گردشگری را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پیش قراول برای تلاش در عرصه رشد و آبادانی استان مدنظر قرار داده‌اند.

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای شهر سنندج با بیان اینکه گردشگری فرصت طلایی پیشرفت کردستان است، عنوان کرد: قدم های مثبتی برای توسعه این صنعت در استان برداشته شده امیدواریم با استفاده از فرصت‌ها، احصاء مشکلات و همراهی و تعامل میان دستگاه های مربوطه شاهد توسعه این صنعت در استان باشیم.

در ادامه این مراسم عبدالحمید حمیدی رئیس جامعه هتلداران کردستان، هوشنگ جواهری نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و سعید سجادی رئیس جامعه بوم‌گردی کردستان به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی استان نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

سخنرانی سالار کهزادی در خصوص شعار سال سازمان جهانی جهانگردی “گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز” و تجلیل از فعالان حوزه گردشگری استان از دیگر برنامه‌های اجرا شده این مراسم بود.

ویژه برنامه‌های روز جهانی جهان‌گردی و هفته گردشگری که با شعار “سرمایه‌گذاری‌های سبز” نام‌گذاری شده است، از ۵ مهرماه آغاز و تا پایان روز ۱۱ مهرماه ادامه خواهد داشت.


کویستان عبدالحکیمی