تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان آموزش و پرورش استثنایی روز چهارشنبه ۹ شهریور با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به امضا رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از […]

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان آموزش و پرورش استثنایی روز چهارشنبه ۹ شهریور با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «ایثار»، سید محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: خدمت به عزیزانی از جامعه ایثارگری که نیازهای ویژه‌ای دارند کار بزرگ و ارزشمندی است. البته باید به خانواده‌ها و مربیان این عزیزان هم به طور ویژه توجه شود.
وی به تلاش دشمن برای ترویج فردگرایی در دنیا اشاره کرد و گفت: دشمن قصد دارد در جوامع مختلف اهمیت منافع فردی را بر منافع دیگران ترویج دهد، بدون تردید تنها راه مبارزه با این برنامه دشمن که به آن سرمایه‌داری آدم‌خوار هم گفته می‌شود ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که شهادت قله آن خواهد بود و بسیاری‌ از ایثارگری‌های اجتماعی دامنه‌‌های این قله هستند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت نقش همسران شهدا در تربیت فرزندان استثنایی خاطرنشان کرد: که این قشر از جامعه ایثارگری با مشکلات جسمی و ذهنی دست و پنجه نرم می‌کنند همین موضوع شرایط زندگی را برای ‌آنها بسیار سخت می‌کند. در این خانواده‌ها پدر یا به شهادت رسیده و یا اینکه جانباز است که خود او نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. بنابراین مادر خانواده علاوه بر پرستاری از همسر جانباز وظیفه تربیت کودک استثنایی‌اش را هم بر عهده دارد. مادران و همسران شهدا و جانبازان نمونه‌های بسیار خوبی برای ایثار اجتماعی هستند که نباید از آنان غافل باشیم.
 هاشمی بیان کرد: معلمان نقش مهمی در برخورد با این دانش‌آموزان دارند و باید به نیازهای آنان توجه و رسیدگی شده و نخبگان این قشر از جامعه ایثارگری در رسانه‌ها به عنوان الگو معرفی شوند. باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان معلمان که با دانش‌آموزان جامعه ایثارگری سروکار دارند بسته محتوایی تهیه شود.
وی از فیلمی که برای جشنواره فجر در حال تهیه است خبر داد و گفت: قصه این فیلم مربوط به ۱۳ شهید در یک روستا است که در عملیات مرصاد به شهادت می‌رسند. نکته اینجاست که یکی از آنها نصف بدنش معلول بوده است. او با شرایط جسمی‌اش به عنوان سرستون رزمندگان حرکت می‌کرد تا اگر حمله‌ای شد به عنوان اولین نفر در معرض اصابت گلوله‌های دشمن باشد. او اسطوره ایثار و ازخودگذشتگی بود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان بر اهمیت پرورش در زندگی دانش‌آموزان استثنایی تأکید کرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در این نشست با تبریک هفته دولت گفت: افتخار تربیت نسلی را داریم که پاسدار ارزش‌های پدرانشان خواهند بود. شهیدان رجایی و باهنر باید سرلوحه عمل مسئولان در رده‌های مختلف باشند.
طُریفی با تأکید بر اینکه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مأموریت‌های اصلی ما است اظهار کرد: در تمام فعالیت‌ها مانند نامگذاری مراسم به نام مبارک شهدا توجه می‌کنیم تا دانش‌آموزان استثنایی جامعه ایثارگری را با فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت مأنوس کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این دانش‌آموزان با توجه به شرایط جسمی خاصی که دارند از نیازهای ویژه‎‌ای برخوردار هستند که باید به آنها توجه و رسیدگی شود و با توجه به اهمیت تربیت معلمانی که با این دانش‌آموزان سر و کار دارند برای آنها برنامه داریم.
طُریفی به افزایش حوزه‌های ایثارگری مانند شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت اشاره کرد و یادآور شد: ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی و شما در بنیاد شهید و امور ایثارگران مأموریت مشترکی در حوزه فرهنگی داریم. دستاورد بزرگ آموزش و پرورش شهدایی هستند که برای این کشور
جان خود را فدا کردند.
مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با اشاره به اینکه در ۶ سال گذشته همکاری خوبی میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش استثنایی صورت گرفته است، گفت: در این حوزه نگاه خوب، مقدس و بی‌آلایشی وجود دارد که بسیار ارزشمند است. من همکاری خوب با سازمان آموزش و پرورش استثنایی را برای سایر سازمان‌ها همیشه مثال زده‌ام.
محمدعلی فقیه، با بیان اینکه ۳۴۸ دانش‌آموز استثنایی از جامعه ایثارگری در سراسر کشور داریم، افزود: در بنیاد شهید و امور ایثارگران دانش‌آموزان استثنایی تمام استان‌ها را تحت پوشش قرار داده‌ایم. مشکلات این دانش‌آموزان به کم‌توانی ذهنی، نابینایی، ناشنوایی، اوتیسم، چند معلولی و … تقسیم می‌‎شود.
مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه علاوه بر خدمات آموزشی در زمینه فرهنگی هم خدماتی را ارائه می‌دهیم، خاطرنشان کرد: در گذشته ستاد «اجرایی شاهد» را در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نداشتیم اما قرار است که به زودی این ستاد با حضور نمایندگانی از ۲ دستگاه تشکیل شود.
گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان آموزش و پرورش استثنایی به امضای طرفین رسید.