ارائه سند به متصرفان اراضی ملی استان اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گفت: متصرفان اراضی ملی در استان اصفهان اعم از حقیقی و حقوقی برای دریافت سند به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، بگفته محمد کیانی براساس آئین نامه اجرایی بند (ک) […]

ارائه سند به متصرفان اراضی ملی استان اصفهان

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گفت: متصرفان اراضی ملی در استان اصفهان اعم از حقیقی و حقوقی برای دریافت سند به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، بگفته محمد کیانی براساس آئین نامه اجرایی بند (ک) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، اشخاص حقیقی یا حقوقی که در اراضی دولتی محدوده یا حریم شهر‌ها به صورت ساختمان، واحد تجاری و یا کارگاه بنا احداث کرده و مورد بهره برداری قرار داده اند قابل واگذاری است.
وی اضافه می کند: زمین‌های داخل محدوده و حریم شهر‌ها که متعلق به وزارت راه و شهرسازی باشد مشمول این قانون می‌شود.
معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان ادامه می دهد: متقاضیان مشمول این آیین نامه، تا پایان سال ۱۴۰۱ مهلت دارند به اداره راه و شهرسازی مراجعه کرده و بعد از تشکیل پرونده برای واگذاری عرصه تصرفی اقدام کنند.
کیانی قیمت گذاری این اراضی را بر مبنای قیمت هرمترمربع و جدولی که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به ادارات‌کل راه و شهرسازی استان‌ها اعلام کرده و می افزاید : در صورت تصرف به صورت منزل مسکونی، اگر فرد واجد شرایط باشد قیمت بخشی از اراضی به صورت منطقه بندی و قسمتی به صورت کارشناسی روز ارزیابی و اخذ خواهد شد .
وی می گوید : در صورت واجد شرایط نبودن اشخاص و همچنین برای عرصه اعیانی‌های تجاری یا کارگاهی قیمت زمین به صورت کارشناسی روز ارزیابی و اخذ می‌شود.
در صورتی هم که زمین به صورت قولنامه‌ای خرید و فروش شده و در آن ساخت شده آخرین شخصی که قولنامه در اختیار دارد با ارائه اقرارنامه و تعهدنامه محضری به عنوان متقاضی می‌تواند به این اداره‌کل مراجعه و تقاضای خود را پیگیری کند.