وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان درباره فشار برخی طرف‌های خارجی روی نجیب میقاتی برای جلوگیری از اجرای طرح بازگشت آوارگان سوری هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم، «عصام شرف‌الدین» وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان درباره طرح بازگشت آوارگان سوری که […]

وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان درباره فشار برخی طرف‌های خارجی روی نجیب میقاتی برای جلوگیری از اجرای طرح بازگشت آوارگان سوری هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم، «عصام شرف‌الدین» وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان درباره طرح بازگشت آوارگان سوری که مرحله اول آن طی چند روز آینده اجرا می‌شود گفت، من و کارکنانم آماده همکاری با اداره کل امنیت عمومی برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان هستیم.

وی افزود، بازگشت این آوارگان ابتدا به صورت داوطلبانه و سپس از طریق سازمان‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.

این وزیر لبنانی در گفتگو با شبکه الجدید اعلام کرد، شمار زیادی از آوارگان سوری در داخل لبنان مشتاقانه خواستار بازگشت به کشور خودشان هستند و چمدان‌های خود را بسته‌اند، یعنی با اطمینان خاطر قصد دارد که به سوریه برگردند.

از طرف دیگر با توجه به اصراری که «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان (که مامور به تشکیل دولت جدید نیز هست)، برای تغییر وزیر مهاجرت در دولت آینده دارد، عصام شرف الدین اظهار داشت، من به «عباس ابراهیم» مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان هشدار دادم، این بسیار مهم است که وزیری که بعد از من روی کار می‌آید نیز به همین اندازه برای بازگرداندن آوارگان سوری تلاش کند.