شرکت مرسدس بنز آلمان در مورد احتمال قطع روابط اقتصادی با چین هشدار داد و اشاره کرد که این اقدام عمده صنعت کشور را به خطر می‌اندازد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رویترز، «اولا کائلنیوس» مدیر اجرایی شرکت مرسدس بنز آلمان به روزنامه بیلد، گفت که قطع روابط اقتصادی با چین غیرواقع […]

شرکت مرسدس بنز آلمان در مورد احتمال قطع روابط اقتصادی با چین هشدار داد و اشاره کرد که این اقدام عمده صنعت کشور را به خطر می‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رویترز، «اولا کائلنیوس» مدیر اجرایی شرکت مرسدس بنز آلمان به روزنامه بیلد، گفت که قطع روابط اقتصادی با چین غیرواقع بینانه است و تلاش برای انجام این کار، عمده صنعت آلمان را به خطر می‌اندازد.

اتحادیه اروپا در تلاش است تا وابستگی خود را پس از همه گیری کرونا و در میانه بحران اوکراین کاهش دهد. آلمان هم به عنوان قدرتمندترین اقتصاد این بلوک به شدت سیاست کاهش وابستگی به چین را در دستور کار قرار داده است.

اما کائلنیوس معتقد است که کاهش وابستگی متقابل به چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان برای تقریبا تمام صنعت آلمان نشدنی و غیرقابل تصور است.

وی همچنین ابراز داشت که بازیگران بزرگ در اقتصاد جهانی یعنی اروپا، آمریکا و چین به شدت جدایی ناپذیر هستند به نحوی که کاهش وابستگی متقابل با چین بی معنی است.

خودروسازان آلمانی بسیار به بازار خودرو چین وابسته هستند و شرکت مرسدس بنز روی «گروه بایک» چین و رئیس شرکت جیلی به عنوان دو سهامدار اصلی حساب می‌کند.

در سال ۲۰۲۲ درآمد مرسدس بنز از چین ۱۸ درصد و فروش خودرو در این کشور ۳۷ درصد بوده است و مدیر اجرایی این شرکت پیش بینی می‌کند که این میزان افزایش پیدا کند.

اگرچه برخی در آمریکا سایر کشورها را ترغیب به جداشدن از چین می‌کنند، بسیاری از رهبران و شرکت‌های اروپایی احتمال به تعلیق درآوردن تجارت با چین را رد کردند.

در این راستا امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سفر اخیر خود به چین که اوایل ماه آوریل صورت گرفت گفت ما نباید خودمان را از چین منفصل و جدا کنیم.