سردار «حسینی» با بیان اینکه شهید آوینی فرهنگ ایثار و شهادت را با بهترین شیوه هنری به جامعه هنری معرفی کرد، افزود: شهید آوینی با هنر خود، شیوه شهادت و جانبازی را به جامعه معرفی و به نحوی راوی فتح در دفاع مقدس بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار «سید […]

سردار «حسینی» با بیان اینکه شهید آوینی فرهنگ ایثار و شهادت را با بهترین شیوه هنری به جامعه هنری معرفی کرد، افزود: شهید آوینی با هنر خود، شیوه شهادت و جانبازی را به جامعه معرفی و به نحوی راوی فتح در دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار «سید صادق حسینی» فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، امروز (دوشنبه) در آیین تجلیل از هنرمندان انقلاب اسلامی استان کردستان، اظهار داشت: هنر هم شورآفرین است و هم باعث انگیزش مخاطب می‌شود؛ لذا اگر هنر در جای خود استفاده شود، از هر ابزار تبلیغاتی دیگری اثر‌گذارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه از مسیر هنر بسیار سریع می‌توان موضوع مهمی را به جامعه منتقل و فرهنگی را گسترش داد، گفت: اگر هنر و هنرمند در خدمت نظام نباشد، شاید مشکل‌آفرین شود و جمعیتی را به بی‌راهه بکشاند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تأکید بر اینکه هنرمندان باید هنر خود را در راستای معرفی شهدا به کار گیرند، خاطرنشان کرد: شهید آوینی هنرش را صرف ترویج آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس کرد؛ چراکه هدف او تعالی انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه شهید آوینی فرهنگ ایثار و شهادت را با بهترین شیوه هنری به جامعه هنری معرفی کرد، افزود: شهید آوینی با هنر خود، شیوه شهادت و جانبازی را به جامعه معرفی و به نحوی راوی فتح در دفاع مقدس بود.

سردار حسینی ابراز داشت: شهید آوینی در راستای معرفی شهدا، ایثارگران و جانبازان انقلابی عمل کرد و تمام توان خود را در راستای توسعه دفاع مقدس به کارگرفت.

وی با اشاره به اینکه شهید آوینی در راستای تعالی انقلاب اسلامی تا شهادت پیش رفت و مزدش را نیز نزد خداوند گرفت، ادامه داد: این شهید گران‌قدر شرایط جدید را بر چشم دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت گشود؛ بنابراین ما نیز باید روایت‌های جدیدی را در راه دفاع مقدس عرضه کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: شهید آوینی اهل علم و دارای قلم و زبان روشن و روان و به نحوی یک هنرمند واقعی بود.

وی تأکید کرد: امروز وظیفه ما استمرار فضای انقلابی و فرهنگ جهاد و شهادت بوده و باید در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه سد مستحکم و آگاه مردم، دشمنان را در راه ضربه زدن به انقلاب اسلامی مأیوس خواهد کرد، ادامه داد: امروز هدف جنگ نرم دشمن، تضعیف بنیاد خانواده با جایگزین کردن فرهنگ‌های غربی به جای فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی مدیر انقلابی می‌خواهد، افزود: انتخاب مدیران انقلابی، پاک‌دست و بدون حاشیه وظیفه مسئولان بوده و تخطی از این امر خیانت به خون شهدا و انقلاب است.

سردار حسینی با بیان اینکه مدیران باید میدانی و خادم مردم باشند تا بتوانند در دولت انقلابی خادم باشند، تصریح کرد: مدیران باید از ظرفیت بسیجی و هنرمندان انقلابی استفاده کنند تا در محضر شهدا سرافراز باشیم.

در پایان این مراسم از «فایق فرجی»، «جلال داسار»، «مائده زارعی»، «حسین مرادی»، «یوسف کریمی»، «موسی هدایتی»، «مسعود مرادی»، «سعیده گلابی»، «رضا حاتمیان»، «محمد رحیمی رضوان» و «محدثه جعفری» به عنوان هنرمندان انقلابی کردستان تجلیل شد.

همچنین همزمان با این مراسم، از سردیس شهید سید مرتضی آوینی رونمایی و ۳۰ اثر از هنرمندان گرافیست برتر کشور با موضوع هنر انقلاب و برگرفته از ذهنیت شهید آوینی در نمایشگاه سوره سینما بهمن سنندج که تا ۲۶ فروردین آماده بازدید عموم مردم است، به نمایش گذاشته شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان