وزارت امور خارجه ترکیه امروز با صدور بیانیه ای از تمایل آنکارا برای حمایت از پایان درگیری ها در اوکراین خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تاس، در این بیانیه که پس از رایزنی ها در استانبول بین «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه و «سدات اونال» همتای […]

وزارت امور خارجه ترکیه امروز با صدور بیانیه ای از تمایل آنکارا برای حمایت از پایان درگیری ها در اوکراین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تاس، در این بیانیه که پس از رایزنی ها در استانبول بین «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه و «سدات اونال» همتای ترک وی صادر شد، آمده است: ما تاکید داریم که جنگ در اوکراین باید در سریعترین زمان ممکن متوقف شود و ازسرگیری مذاکرات برای یافتن راه حلی پایدار برای این مورد، ضروری است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در گزارشی نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور روز گذشته اعلام کرد که آنکارا به تلاش ها برای حل‌وفصل درگیری ها در اوکراین ادامه می دهد، ضمن اینکه به همین منظور به زودی مذاکراتی با همتایان خود از روسیه و اوکراین انجام می دهد.

اردوغان در مجمع جهانی تی آر تی در استانبول گفت: به منظور حل این بحران، روز یکشنبه با پوتین (رئیس جمهوری روسیه) گفت‌وگو می‌کنم. همین طور مذاکراتی با زلنسکی (رئیس جمهوری اوکراین) انجام می شود.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه خواستار تقویت هرچه بیشتر توافق صادرات غلات است که به تازگی میان دو طرف منعقد شد.

چندی پیش، ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین توافقنامه ای را در استانبول در زمینه ازسرگیری صادرات غلات از سه بندر اوکراینی در دریای سیاه امضا کردند.

وزارت دفاع روسیه ۲۹ اکتبر اعلام کرد که مسکو مشارکت خود در توافقنامه غلات را به دنبال حمله پهپادی اوکراین به کشتی‌های نظامی و غیرنظامی در سواستوپل کریمه به حال تعلیق در می‌آورد.