مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۲۰۰ راس گوسفند متعلق به سه دامدار روستای مشیر آباد قروه روز گذشته تلف شده که دلایل آن در دست بررسی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار داشت: پس از اطلاع از تلف شدن گوسفندان اکیپهای دامپزشکی بلافاصله به محل اعزام و از لاشه […]

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۲۰۰ راس گوسفند متعلق به سه دامدار روستای مشیر آباد قروه روز گذشته تلف شده که دلایل آن در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار داشت: پس از اطلاع از تلف شدن گوسفندان اکیپهای دامپزشکی بلافاصله به محل اعزام و از لاشه دامها نمونه برداری انجام شد.

وی با بیان اینکه شاهد اولیه حاکی از مسمومیت دامهاست، اضافه کرد: ادعا می شود که گوسفندان بعد از مصرف آب از آبشخور موجود در روستا مسموم و تلف شده اند اما در همان روز چند گله دام دیگر پیش از گله تلف شده، از آن آب استفاده کرده و مشکلی برای دام ها پیش نیامده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: نمونه های گرفته شده از این دام های تلف شده، به آزمایشگاه سم شناسی تهران ارسال شده و پیگیر هستیم تا هر چه سریعتر نتیجه آن دریافت شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان