سناتور آمریکایی و از اعضای کمیته روابط خارجی و تخصیص بودجه سنا، گفت، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً در بحبوحه مناقشه ادامه‌دار با عربستان بر سر کاهش تولید نفت، ترمز فروش هرگونه تسلیحات جدید به عربستان سعودی را خواهد کشید. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا/ آناتولی، کریس کونز، از اعضای کمیته روابط […]

سناتور آمریکایی و از اعضای کمیته روابط خارجی و تخصیص بودجه سنا، گفت، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً در بحبوحه مناقشه ادامه‌دار با عربستان بر سر کاهش تولید نفت، ترمز فروش هرگونه تسلیحات جدید به عربستان سعودی را خواهد کشید.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا/ آناتولی، کریس کونز، از اعضای کمیته روابط خارجی و تخصیص بودجه سنا، طی یک مصاحبه تلویزیونی به CNN گفت: فکر می‌کنم دولت و سنا شاهد اقداماتی خواهد بود و یکی از محتمل‌ترین اقدامات این است که هرگونه فروش تسلیحاتی به عربستان در آینده متوقف شود.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت بایدن و دموکرات‌های کنگره به تشدید جنگ لفظی خود با ریاض پس از حمایت عربستان سعودی از کاهش تولید ۲ میلیون بشکه‌ای در روز ادامه می‌دهند.
بایدن گفته است که دولتش بازنگری روابط دوجانبه را انجام خواهد داد، کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که نه تنها مقامات سعودی از این اقدام حمایت کردند، بلکه در پشت صحنه به عنوان رئیس اوپک پلاس برای تحت فشار گذاشتن سایر کشورهای عضو برای رای مثبت به این پیشنهاد کار کردند.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که تصمیم برای کاهش تولید نفت قیمت نفت را افزایش داده است و مساوی است با “حمایت اخلاقی و نظامی” از جنگ جاری روسیه علیه اوکراین.
وی گفت: «کشوری که از این کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای بیشترین سود را می‌برد، روسیه است زیرا عرضه و تقاضا کاهش می‌یابد و روسیه بدیهی است که می‌خواهد عرضه را پایین نگه دارد تا تقاضا باعث افزایش قیمت شود. فکر می‌کنم ما در مورد نگرانی‌هایمان در مورد این تصمیم کوته‌بینانه تأسف‌آور بسیار صریح صحبت کرده‌ایم.»
این کاهش همچنین تنها یک ماه قبل از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده صورت می‌گیرد که دموکرات‌ها در معرض از دست دادن کرسی در کنگره هستند. افزایش قیمت بنزین در زمان تورم افسارگسیخته ایالات متحده احتمالاً چشم انداز انتخاباتی آنها را تیره می‌کند.