نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد که جمعیت مسلمانان ایتالیا همچنان در حال افزایش است و به بیش از ۲۹ درصد از خارجی‌های مقیم این کشور رسیده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،ا از خبرگزاری “آکی” ایتالیا، در گزارش جدید در خصوص مهاجرت که سازمان کاریتاس و مؤسسه میگرانتس وابسته به شورای اسقف‌های […]

نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد که جمعیت مسلمانان ایتالیا همچنان در حال افزایش است و به بیش از ۲۹ درصد از خارجی‌های مقیم این کشور رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،ا از خبرگزاری “آکی” ایتالیا، در گزارش جدید در خصوص مهاجرت که سازمان کاریتاس و مؤسسه میگرانتس وابسته به شورای اسقف‌های ایتالیا تهیه و روز جمعه ارائه شده است، تا اول ژانویه سال ۲۰۲۲ شمار افراد خارجی مسلمان در ایتالیا به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده که ۲۹.۵ درصد از مجموع کل خارجی‌هاست.

این گزارش اعلام کرد که شمار مسلمانان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته به گونه‌ای که این رقم در سال ۲۰۲۱ کمتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۷.۱ درصد از مجموع خارجی‌های مقیم ایتالیا بودند.

سی و یکمین گزارش از این دست حکایت از آن دارد که اکثریت جمعیت مسلمان ایتالیا را اتباع کشورهای مغرب، آلبانی، بنگلادش، پاکستان، سنگال، مصر و تونس تشکیل می‌دهند.

براساس این گزارش، جمعیت مسیحیان خارجی مقیم ایتالیا به کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است،درحالی که این میزان سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر بیشتر بوده است.