استفاده از توانمندی بانوان در دولت سیزدهم یک تعارف نیست رئیس جمهور در خصوص پررنگ شدن نقش بانوان گفت: این خواسته به حقی هست و از همه دستگاه‌ها می‌خواهم از ظرفیت بانوان استفاده کنند، استفاده از توانمندی بانوان در دولت سیزدهم یک تعارف نیست، بلکه باور این دولت است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

استفاده از توانمندی بانوان در دولت سیزدهم یک تعارف نیست

رئیس جمهور در خصوص پررنگ شدن نقش بانوان گفت: این خواسته به حقی هست و از همه دستگاه‌ها می‌خواهم از ظرفیت بانوان استفاده کنند، استفاده از توانمندی بانوان در دولت سیزدهم یک تعارف نیست، بلکه باور این دولت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا و دختران سلیمانی در یزد افزود: همانطور که رهبری فرمودند، ظرفیت بانوان در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تولید و صنایع دستی بسیار بالاست و باید از ظرفیت این بخش بیش از پیش در حوزه‌های تصمیم سازی استفاده شود.

وی با تبیین افتخار آفرینی بانوان کشور در همه عرصه ها یادآور شد: باید از این ظرفیت ها که همواره با فرهیختگی، علم و دانش همراه هست استفاده کنیم و علاوه بر نقش دادن به دختران در مراکز علمی و آموزشی، از دیدگاه های دانش آموزان، دانشجویان و استادان زن برای ارتقای علم و دانش در جامعه بهره بیشتری ببریم.

رئیسی در ادامه در پاسخ به درخواست‌های مطرح شده توسط بانوان یزدی فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: در مصوبات این سفر اعتبار ویژه ای برای توسعه امکانات ورزشی ویژه بانوان پیش بینی شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: بانوان کارآفرین و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلفی تلاش‌های ارزشمندی دارند و در نشستی که شب گذشته مرکز استان با طلایه داران پیشرفت استان یزد برگزار شد، مقرر شد که حتما از کارآفرینان و فعالان اقتصادی به خصوص بانوان فعال در این عرصه ها حمایت شود که در این راستا موضوع بیمه آنها قطعی شده و در مرحله اول برای ۱۰ هزار نفر این کار انجام می‌شود.

وی صنایع دستی را از حوزه های قابل توجه فعالیت بانوان دانست و گفت: این عرصه نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح صادرات می‌تواند به حوزه اقتصادی و فرهنگی کمک کند، همین دلیل تاکید شد در مرحله اول ۱۰ هزار نفر از فعالان این عرصه بیمه شوند.

رئیسی افزود: در ارتباط با بانوان سرپرست خانوار نیز لازم است که حمایت ویژه ای صورت گیرد و این موضوع به صورت خاص در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال پیگیری است و دولت برای کمک به این حوزه نیز بسیار مصمم است.

رئیس جمهور ادامه داد: به مدیران و دست‌اندرکاران نیز تاکید شده که از ظرفیت بانوان توانمند بیش از پیش استفاده شود، این یک تعارف نیست و همانگونه که می‌دانیم بانوان در مسائل اجتماعی، فرهنگی، علمی، ورزشی و دیگر عرصه‌ها نقش آفرینند.

وی با بیان اینکه بانوان کارمند علاوه بر اینکه مدیریت منزل را برعهده دارند و در ادارات نیز با انگیزه بالا کار می‌کنند، افزود: توجه به موضوع خانواده محوری، همواره باید مورد توجه باشد و نهاد خانواده که از دو رکن زن و مرد تشکیل شده در برنامه های دولت همواره مورد توجه است و استان یزد در این زمینه الگویی مناسب در کشور است.

رئیسی خاطرنشان کرد: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) همانگونه که برای تمام جامعه الگویی بی همتاست، در حوزه های شکل گیری نهضت و کارآمدی آن نیز آن حضرت یک الگو و نماد است.