حمیدی: برای جمع آوری و عقیم سازی سگهای بلاصاحب با شهرداری جلساتی برگزار می کنیم/ مرگ پرندگان زنبورخوار به دلیل آلودگی چشمه‌ صحت ندارد حمیدی گفت: قرار است برای جمع آوری و عقیم سازی سگهای بلاصاحب سطح شهر سنندج با شهرداری جلساتی برگزار کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی […]

حمیدی: برای جمع آوری و عقیم سازی سگهای بلاصاحب با شهرداری جلساتی برگزار می کنیم/ مرگ پرندگان زنبورخوار به دلیل آلودگی چشمه‌ صحت ندارد

حمیدی گفت: قرار است برای جمع آوری و عقیم سازی سگهای بلاصاحب سطح شهر سنندج با شهرداری جلساتی برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی مدیرکل محیط زیست کردستان ظهر روز شنبه، در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در استان کردستان به‌ویژه منطقه غرب استان به دلیل پوشش‌های گیاهی متنوع و شرایط توپولوژی منطقه باید به سمت توسعه صنعت گردشگری و صنعت توریسم برویم و باید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز در این راستا جذب شوند.

حمیدی گفت:
متاسفانه ازدیاد سگهای بلاصاحب جدا از ناخوشایند بودن چهره شهری، مشکلاتی از جمله حمله و ترس برای شهروندان بوجود آورده اند که قرار است برای جمع آوری و عقیم سازی سگهای بلاصاحب سطح شهر سنندج با شهرداری جلساتی برگزار کنیم.

وی افزود: محیط زیست نیز از طرح‌های توسعه‌ای استان کردستان حمایت خواهد شد به شرطی که با الزامات زیست محیطی مطابقت داشته باشد و مخرب محیط زیست نباشد.

حمیدی بیان کرد: اگر تعهدات زیست محیطی زیر سوال برود کوتاه نخواهیم آمد و پیگیر خواهیم شد چرا که هدف محیط زیست رفاه و آرامش مردم است و باید محیط زیست را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل محیط زیست کردستان ورود فاضلاب به منابع آبی به‌ویژه سدهای آب شرب در شهرهای استان را از مشکلات استان خواند و اضافه کرد: تغذیه‌گرایی سدها از عوامل تخریبی محیط زیست در اطراف سدها خواهد بود‌ و باید مراقب عواقب ورود فاضلاب به سدها و تغذیه‌گرایی سدها باشیم.

وی حل معضل فاضلاب نواحی منفصل شهری را از راههای حل مشکلات زیست محیطی اطراف شدها دانست و گفت: آبفا باید این امور را مورد توجه قرار دهد.

حمیدی به برنامه‌های محیط زیست استان پرداخت و اعلام کرد: انعقاد تفاهمنامه با مراکز علمی، انعقاد تفاهمنامه با میراث فرهنگی و گردشگری از برنامه‌های این اداره‌کل در استان است.

مدیرکل محیط زیست کردستان اضافه کرد: ۵۵ پروژه بزرگ در استان کردستان مشمول مطالعات ارزیابی زیست محیطی هستند که شامل طرح‌هایی از جمله کارخانه طلا در سقز، طرح سدها، پتروشیمی، راه آهن و طرح‌های دیگر است.

حمیدی مبنی بر میزان استقبال محیط زیست از تولید گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده از جمله سارال، گفت: سارال جزو مناطق حفاظت شده است اما به دلیل پوشش گیاهی متنوع، به شرط مدیریت لازم در بحث گیاهان دارویی در استان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث گیاهان دارویی نیز از مطالبات جهادکشاورزی است، اضافه کرد: معتقدم فعالیت در حوزه گیاهان دارویی اشتغالزایی بدنبال خواهد داشت و از ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه استقبال می‌کنیم.

حمیدی همچنین تشکل‌های مردمی زیست محیطی را بازوان توانمند محیط زیست استان خواند و اضافه کرد: باید فواصل بین انجمن‌ها با محیط زیست برداشته شود تا ارتباط این اداره‌کل با تشکل‌های مردمی زیست محیطی افزایش یابد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان