احداث هتل در ارگ جهان‌نما؛ نماد اعتماد سرمایه گذاری در اصفهان شهردار اصفهان با اشاره به پروژه ساخت هتل در ارگ جهان‌نما، گفت: امیدواریم پروژه احداث هتل در ارگ جهان‌نما با سرعت و کیفیت تحقق یابد و به نماد اعتماد سرمایه گذاری در اصفهان تبدیل شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

احداث هتل در ارگ جهان‌نما؛ نماد اعتماد سرمایه گذاری در اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه ساخت هتل در ارگ جهان‌نما، گفت: امیدواریم پروژه احداث هتل در ارگ جهان‌نما با سرعت و کیفیت تحقق یابد و به نماد اعتماد سرمایه گذاری در اصفهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز ۲۷ بهمن در آئین «انعقاد قرارداد ساخت هتل در ارگ جهان‌نما» ضمن قدردانی از سازمان مشارکت‌ها که این پروژه را طی تشریفات قانونی و کارشناسی دقیق به نقطه اطمینان برای مدیریت شهری و سرمایه‌گذار رساند، اظهار کرد: این پروژه تجربه بی‌نظیری در حوزه سرمایه‌گذاری برای شهرداری و سرمایه‌گذار به شمار می‌رود.
او با اشاره به سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه گفت: این پروژه اتفاق مبارکی محسوب می‌شود، چرا که این پیام را برای سرمایه‌گذاران دارد که
شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ سرفصلی برای مشارکت‌ها ایجاد و بودجه خوبی به آن اختصاص داده شد، تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۲ نیز این رقم افزایش یافت، چراکه معتقدیم شهرداری باید به سمتی حرکت کند که برای سرمایه‌گذار اطمینان فراهم شود.
او خاطرنشان کرد: برای توسعه کشور و حل مسائل تنها راه اعتماد به مردم است؛ از این رو باید عرصه را برای فعالیت مردم فراهم کرده و پای خود را از حوزه اقتصاد بیرون بکشیم.
او اظهار امیدواری کرد که پروژه احداث هتل در ارگ جهان‌نما با سرعت و کیفیت تحقق یابد و به نماد اعتماد سرمایه گذاری در اصفهان تبدیل شود.
آمادگی شهرداری اصفهان برای کمک به ساخت هتل هما
قاسم زاده با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات سرمایه‌گذاری ناشی از عدم تعامل میان دستگاه‌های اجرایی بود، اظهار کرد: در یک سال‌ونیم گذشته تجربه همدلی و همکاری خوبی با اداره میراث فرهنگی استان داشتیم که امیدواریم این همکاری نتایجی به نفع شهر داشته باشد.
او با تأکید بر اینکه شهرداری برای حمایت از ساخت هتل هما در شهر اصفهان آمادگی لازم را دارد، اعلام کرد: آماده‌ایم برای سه نقطه در شهر که در تملک هتل هما است، وارد تعامل شویم.
گردشگری، راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز ضمن تأکید بر اهمیت نقش صنعت گردشگری در برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی و ظرفیت‌های قابل توجه اصفهان در این حوزه، گفت: موفقیت در این زمینه به عملکرد شهرداری، شورای اسلامی شهر و میراث فرهنگی بستگی دارد که در بسیاری از مقاطع در تقابل با یکدیگر عمل کرده و بسیاری از منافع را از دست داده‌اند.
علیرضا ایزدی با بیان اینکه شهرداری قدرت اجرایی لازم برای تحقق گردشگری شهری را در اختیار دارد، افزود: سال‌هاست نتوانسته‌ایم ارگ جهان‌نما را به یک مرکز فرهنگی اقتصادی تبدیل کنیم و این در حالی است که این مکان در مرکز دولت‌خانه صفوی واقع شده و در گذشته همه تحولات اجتماعی اقتصادی از این مکان آغاز می‌شده است.
او تأکید کرد: با افتخار پای تبدیل ارگ جهان نما به مکانی برای رویدادهای ناب شهر ایستاده‌ایم تا اقتصاد شهری و گردشگری نیز در اصفهان محقق شود.
قابلیت سرمایه گذاری در ایستگاه‌های خط دو مترو
معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان هم با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان حرکت به سوی درآمدهای پایدار را در دستور کار خود دارد، گفت: بر این اساس در بودجه ۱۴۰۱، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به پروژه‌های مشارکتی اختصاص یافته و چند مجموعه نیز هدف‌گذاری شده که یکی از آن‌ها احداث هتل ارگ جهان‌نماست.
محسن رنجبر ادامه داد: در این راستا، مجلدی بالغ بر ۵۰۰ صفحه از شرح وظایف مشارکت‌کننده تدوین شده است تا مسیر کار با دقت ترسیم و مراحل قانونی اقدامات انجام شود.
او با اعلام اینکه در خط دوم مترو ایستگاه‌هایی وجود دارد که توسعه‌دهندگان حرفه‌ای می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در آن اقدام کنند، خبر داد: همچنین پارک ۲۲ هکتاری گل نرگس از دیگر پروژه‌هایی است که قابلیت سرمایه گذاری دارد.
احداث هتل جهان‌نما طی سه سال
سرمایه‌گذار ساخت هتل در ارگ جهان نما نیز در این باره اظهار کرد: اصفهان نیازمند ایده‌های نو است و برای اینکه مجموعه جهان‌نما به‌ثمر بنشیند، به ایده و تفکر نو نیاز داریم.
مسعود فرقدانی افزود: متعهد می‌شوم در صورت انجام همکاری‌های لازم تا کمتر از سه سال این پروژه را تکمیل کنم.