ابلاغ پیوست فرهنگی خوابگاه های متاهلی تا نیمه شهریورماه رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ابلاغ پیوست فرهنگی خوابگاه های متاهلی تا نیمه شهریورماه خبرداد و گفت: تا امروز ۸۹۵ واحد خوابگاهی متاهلی در دانشگاه‌های سراسر کشور کلنگ زنی شده و ان شاالله پیوست فرهنگی این خوابگاه‌ها تا نیمه اول شهریور ماه به دانشگاه‌ها […]

ابلاغ پیوست فرهنگی خوابگاه های متاهلی تا نیمه شهریورماه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ابلاغ پیوست فرهنگی خوابگاه های متاهلی تا نیمه شهریورماه خبرداد و گفت: تا امروز ۸۹۵ واحد خوابگاهی متاهلی در دانشگاه‌های سراسر کشور کلنگ زنی شده و ان شاالله پیوست فرهنگی این خوابگاه‌ها تا نیمه اول شهریور ماه به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد تا براساس این پیوست خوابگاه‌های متاهلی احداث شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت /اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مسعود گنجی درباره آماده سازی خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید گفت: هدف صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال تحصیلی جدید پوشش ۵۰ درصدی دانشجویان روزانه در خوابگاه‌ها است ولی اکنون به طور متوسط، ۳۷ درصد این دانشجویان را می‌توانیم پوشش دهیم.
وی ادامه داد: از همین رو برای سال تحصیلی جدید برای حدود ۷۰ هزار نفر دانشجو یا باید خوابگاه بسازیم و یا خوابگاه اجاره کنیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می‌شوند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن گروهی صندوق نسبت به اجاره خوابگاه اقدام کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهند. این وام می‌تواند در تأمین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف کند.
وی درباره خوابگاه‌های متاهلی نیز گفت: تا امروز ۸۹۵ واحد خوابگاهی متاهلی در دانشگاه‌های سراسر کشور کلنگ زنی شده و ان شاالله پیوست فرهنگی این خوابگاه‌ها تا نیمه اول شهریور ماه به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد تا براساس این پیوست خوابگاه‌های متاهلی احداث شود.
دکتر گنجی با بیان اینکه پیوست فرهنگی خوابگاه‌های متاهلی با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم و کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده است تاکید کرد: این پیوست فرهنگی براساس سبک زندگی ایرانی اسلامی تهیه شده و به ایجاد فضای با نشاط برای دانشجویان متأهل تاکید کرده است.
وی ادامه داد: همچنین در این پیوست فرهنگی به احداث مجتمع‌های مسکونی دانشجویان متأهل به جای خوابگاه‌های متاهلی اشاره شده، و با توجه به اینکه خوابگاه‌های متأهلی در واقع یک «مجتمع مسکونی در بخشی از شهر» است، لذا در یک نگاه فرهنگی و خانواده‌ بنیان عنوان خوابگاه‌های متأهلی باید به مجتمع مسکونی دانشجویان متأهل تغییر کند تا قابلیت‌های آن در سکونت پدیدار شود و به تبع آن، کیفیت زندگی ارتقا یابد.