عضو هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان از واریزی دولت به زودی میان اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان توزیع می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، حمید باقرنژاد درباره وضعیت واریزی دولت افزود: مطالبات اعضای موسسه از دولت و آنچه که مورد تایید سازمان حسابرسی قرار […]

عضو هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان از واریزی دولت به زودی میان اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، حمید باقرنژاد درباره وضعیت واریزی دولت افزود: مطالبات اعضای موسسه از دولت و آنچه که مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفته و در سامانه سماد ثبت شده است، مبلغ سه هزار و ۶۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

وی اظهار داشت: این مبلغ در حساب اعضا توزیع نشده بود و چند سال معطل مانده بود که به یاری همکاران بخش‌های مختلف موسسه انجام شد.

معاون مالی و سرمایه انسانی صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: امور اعضای موسسه در چند ماه گذشته به دلیل استقرار واحد امور اعضا در معاونت مالی و سرمایه انسانی با هدف متمرکزسازی فرایندها، شاهد تغییرات زیادی بوده است به طوری که توزیع سود سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۲۵ روز پس از برگزاری مجمع در بین اعضای موسسه توزیع شد.

باقرنژاد افزود: در حالی که در سال‌های گذشته واریز سود بازنشستگان پس از برگزاری مجمع چند ماه طول می‌کشید، امسال بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان سود بازنشستگان در مدت کوتاهی به حساب آنها واریز شد.

معاون مالی و سرمایه انسانی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در زمینه واریز سهم‌الشرکه فرهنگیان بازنشسته نیز تحول بزرگی رخ داده است به طوری که این واریزی از سه ماه به حدود ۱۵ روز رسیده است و با استقبال بسیار خوب بازنشستگان مواجه شده است.

باقرنژاد همچنین درباره وضعیت برنامه و بودجه شرکت‌های موسسه، تصریح کرد: برنامه‌ راهبردی شامل چشم‌انداز، ماموریت، استراتژی‌های کلان موسسه در سطح موسسه تدوین شده و پس از تایید هیات مدیره به هلدینگ‌ها هم ابلاغ خواهد شد البته هلدینگ‌های موسسه نیز در حال تدوین استراتژی و برنامه عملیاتی بر طبق ارکان جهت‌ساز مربوطه هستند.

وی با بیان اینکه در موسسه فعالیت‌ها بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی پیش می‌رود، تاکید کرد: در کنار بودجه‌ریزی، کنترل و نظارت لازم نیز صورت می‌گیرد. سال مالی موسسه و عمده شرکت‌ها بر اساس سال تحصیلی و از اول مهر تا ۳۱ شهریور سال بعد است.

معاون مالی و سرمایه انسانی صندوق ذخیره فرهنگیان درباره عملکرد نمایندگان استانی موسسه، تصریح کرد: در خصوص نماینده‌های استانی موسسه نیز در حال بازبینی جدی و فعال کردن آنها هستیم و از ظرفیت اعضا در این زمینه بهره می‌گیریم.