لزوم شکست مقاومت‌ها در مسیر روشن هوشمندسازی/ سازمان فاوا باید به معاونت فناوری تبدیل شود شهردار اصفهان گفت: مسیر هوشمندسازی فرایندی روشن است، اما مقاومت‌هایی نسبت به آن وجود دارد که باید آن را شکست و در این مسیر کارگزاران، بدنه اجرایی و مردم از افرادی هستند که باید برای این کار قانع شوند که […]

لزوم شکست مقاومت‌ها در مسیر روشن هوشمندسازی/ سازمان فاوا باید به معاونت فناوری تبدیل شود

شهردار اصفهان گفت: مسیر هوشمندسازی فرایندی روشن است، اما مقاومت‌هایی نسبت به آن وجود دارد که باید آن را شکست و در این مسیر کارگزاران، بدنه اجرایی و مردم از افرادی هستند که باید برای این کار قانع شوند که امری ممکن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی قاسم‌زاده امروز پنجشنبه بیست‌وهفتم مهرماه در بیست‌ونهمین کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: معتقدم تمام حاضران از نخبگان هستند و درخواست ما این است با دید نخبگی شهر را ارزیابی کرده و اشکالات و انتقادات را به ما انعکاس دهید.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع هوشمندسازی، افزود: هیچ راهی جز رفتن به سمت شهرداری هوشمند نداریم که این مسیر فرایندی روشن و دارای چهار گام بازتعریف و کوتاه‌سازی، الکترونیکی کردن، غیرحضوری و هوشمندسازی خدمات و فرایندها است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه باید فرایند حدود ۳۰۰ خدمت شهرداری بازتعریف شود، چراکه اگر بتوان اقدامی اشتراکی انجام داد، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر مشکلات متعددی داریم از جمله اینکه نسبت به این مراحل مقاومت وجود دارد، بر همین اساس تمام مشکلاتی که منجر به بی‌اعتمادی و ترویج فساد می‌شود، همین بخش یعنی رفتار سازمانی است که نمی‌خواهند کار از دست اشخاص خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: مسیر هوشمندسازی فرایندی روشن است، اما مقاومت‌هایی نسبت به آن وجود دارد که باید آن را شکست و در این مسیر کارگزاران، بدنه اجرایی و مردم از افرادی هستند که باید برای این کار قانع شوند که امری ممکن است.

قاسم‌زاده تاکید کرد: فاوا باید از سازمان بودن خارج و تبدیل به معاونت فناوری شود که این امر نیازمند ابزارهایی است تا بتواند نسبت به دیگر بخش‌های شهرداری، فرابخشی عمل کند و در شهرداری اصفهان برای این امر مصمم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید شاهد نتایج و پیامدهای هوشمندسازی باشند تا افزایش اعتماد و سرعت را حس کنند، گفت: اگر از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم به‌راحتی و در کوتاه‌مدت می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم تا شهرداری‌ها از مسیر خدمات هوشمند و غیرحضوری اعتماد عمومی را بازآفرینی کنند.