داشتن جامعه‌ای بهتر؛ مستلزم حضور و مشارکت آحاد مردم در ساختن و شکل دادن به ارکان مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مدیریتی آن جامعه است و نقش‌پذیری و ایفای وظیفه در راستای تعالی، توسعه و پیشرفت عرصه‌های زیستی تنها با این حضور است که رنگ و شکل واقعیت به خود می‌گیرد. به گزارش پایگاه […]

داشتن جامعه‌ای بهتر؛ مستلزم حضور و مشارکت آحاد مردم در ساختن و شکل دادن به ارکان مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مدیریتی آن جامعه است و نقش‌پذیری و ایفای وظیفه در راستای تعالی، توسعه و پیشرفت عرصه‌های زیستی تنها با این حضور است که رنگ و شکل واقعیت به خود می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، دکتر ولی‌اله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در پیامی به مناسبت ۱۲ آذرماه ( ۳دسامبر) روز جهانی افراد دارای معلولیت را گرامی داشت. متن پیام مدیرکل به این شرح است :

بسمه تعالی
داشتن جامعه‌ای بهتر؛ مستلزم حضور و مشارکت آحاد مردم در ساختن و شکل دادن به ارکان مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مدیریتی آن جامعه است و نقش‌پذیری و ایفای وظیفه در راستای تعالی، توسعه و پیشرفت عرصه‌های زیستی تنها با این حضور است که رنگ و شکل واقعیت به خود می‌گیرد. در این میان “افراد دارای معلولیت” به عنوان بزرگترین اقلیت اجتماعی نقش انکارناپذیری در عرصه‌های گوناگون جامعه از شکل‌گیری و ساخت‌یابی، تثبیت و حتی تغییرات اجتماعی دارند که از سوی هم عموم مردم و هم مسئولان به طور خاص و ویژه باید دیده و پذیرفته شود.
روز جهانی “افراد دارای معلولیت” که هر سال در ۱۲ آذرماه (۳ دسامبر) در سراسر دنیا گرامی داشته می‌شود اگرچه فرصت ارزشمندی را پیش روی جامعه و مسئولان می‌گذارد تا به صورت ویژه به این افراد و توانمندی‌ها و نیازهای خاص آنان توجه شود اما تداوم و تعمیم این توجه به همه روزهای سال امری لازم و ضروری است که می‌تواند به پویایی و نقش فزاینده  این قشر تاثیرگذار و حائز اهمیت در فرآیندهای اجتماعی بیانجامد و آنان را به عنوان کنشگرانی مولد، سازنده و در حقیقت سرمایه‌های انسانیِ مفیدی در مسیر بالندگی و شکوفایی جامعه به عرصه آورد تا مصداقِ تحققِ عینی شعار امسال یعنی” راه حل‌های تحول‌آفرین برای توسعه فراگیر: نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر” باشد.
اینجانب؛ با گرامیداشت و تبریک”روز جهانی افراد دارای معلولیت” به این جامعه بزرگ، توانمند، ارزشمند و ارزش آفرین، ضمن تاکید بر به کارگیری همه ظرفیت، توان و تلاش همکاران این اداره کل در اقصی نقاط استان جهت ارائه انواع خدمات به افراد دارای معلولیت و سایر جامه هدف سازمان بهزیستی، از همه مسئولان، سازمان‌های مردم نهاد، مراکز تحت نظارت درخواست داریم نهایتِ تلاش و پیگیری‌های خود را جهت کمک به اجرای کاملِ “قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت” به کار گیرند.
دکتر ولی اله نصر
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان