کارشناس پلیس فتا خوزستان گفت: هر خبری که موجب شود تشویش افکار عمومی شود، از سوی قانون گذار پیگیری خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان ،سروان مجید ویسی از هتک حیثیت و نشر اکاذیب به عنوان ۲ جرم در فضای مجازی یاد کرد و گفت: هتک حیثیت […]

کارشناس پلیس فتا خوزستان گفت: هر خبری که موجب شود تشویش افکار عمومی شود، از سوی قانون گذار پیگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان ،سروان مجید ویسی از هتک حیثیت و نشر اکاذیب به عنوان ۲ جرم در فضای مجازی یاد کرد و گفت: هتک حیثیت شامل؛ تهدید به آن و اقدام به آن است.وی افزود: برخی افراد، عده‌ای را به هر دلیلی تهدید به نشر اطلاعات، صدا، تصویر، فیلم و هرنوع اطلاعی که موجب حیثیت و آبروی افراد لکه دار شود، در فضای مجازی می‌کنند و زاویه‌ای از جرم محسوب می‌شود و پیگیری قضایی دارد.

سروان ویسی ادامه داد: وقتی افراد اطلاعاتی را به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه در فضای مجازی منتشر می‌کنند که با حریم خصوصی دیگران مغایرت دارد، این حق را برای فرد ایجاد می‌کند که بتواند شکایت کرده و از طریق مراجع قضایی آن را پیگیری کند.

کارشناس پلیس فتا خوزستان تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم از ارسال اطلاعاتی که برایشان مهم است و در حوزه حریم خصوصی قرار دارند، برای دیگران در فضای مجازی ارسال نکنند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی درخصوص نشر اکاذیب می‌گوید: در این نمونه از جرم، معمولا در تولید اطلاعات و اخبار کذب نقشی نداشته اند و فقط محتوای دروغ را در فضای مجازی منتشر کرده اند، در چنین شرایطی قانون و قانون گذار فقط عامل تولید اخبار را متهم نمی‌دانند، بلکه افرادی که اقدام به انتشار در گروه‌ها و کانال‌های موجود در فضای مجازی هستند، متهم محسوب می‌شوند.