برگزاری نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست/ کردستان تعداد ۵ شهید محیط زیست را تقدیم نظام و انقلاب کرده است مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان از برگزاری نخستین کنگره شهدای محیط زیست در استان خوزستان خبر داد. اقبال حمیدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار […]

برگزاری نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست/ کردستان تعداد ۵ شهید محیط زیست را تقدیم نظام و انقلاب کرده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان از برگزاری نخستین کنگره شهدای محیط زیست در استان خوزستان خبر داد.

اقبال حمیدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران در استان کردستان اظهار کرد: با پیگیریهای ریاست محترم محیط زیست «اولین کنگره شهدای محیط زیست» با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۱۲۲ شهید حفاظت از محیط زیست کشور با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و خانواده ها معظم شهدا از آغاز فعالیت ۵۰ ساله این سازمان در دولت سیزدهم در شهر زیبای اهواز- استان خوزستان ۲ الی ۳ آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

حمیدی گفت: برگزاری این کنگره ارزشمند تجدید میثاق با شهدای محیط زیست است که ایثارگرانه در راستای حفظ محیط زیست و طبیعت جان خود را برای بقای نسل محیط زیست وانسان فدا کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان با اشاره به شرایط سخت و توپوگرافی جغرافیایی خاص منطقه ای در استان کردستان، ضمن قدردانی و تشکر از تمامی کارمندان و مجموعه حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: سازمان حفاظت محیط زیست استان کردستان از آغاز فعالیت خود تا کنون، تعداد ۵ شهید والا مقام را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

حمیدی تصریح کرد: اولین شهید حفاظت محیط زیست استان کردستان در سال ۱۳۶۶ و ۴ شهید دیگر نیز در تاریخ اسفند ۸۹ همزمان در حین گشت زنی در حوزه شهرستان سنندج توسط افراد کور دل نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و محیط زیست به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان با اشاره به جایگاه ومقام شامخ شهدا و جانبازان در استان کردستان افزود: با افتخار ۳۲ درصد از نیروها وکارشناسان بدنه حفاظت محیط زیست استان کردستان از خانواده های معظم شهدای محیط زیست و ایثارگران هستند که ۲ نفر از آنان در حین و انجام مسئولیت به درجه رفیع جانبازی نائل گردیدند.

وی با اشاره به شرایط خشن وسخت طبیعت کردستان به نسبت سایر استانهای دیگر افزود: از لحاظ استهلاک خودرویی و همچنین نیروی یگان واجرایی، حفاظت محیط زیست استان کردستان، نیازمند تخصیص اعتبارات لازم می باشد که انتظار داریم ریاست محترم حفاظت محیط زیست کشور و مسئولان نگاه ویژه ای به آن داشته باشند.

حمیدی گفت: پناهگاه حیات وحش، منطقه حفاظت شده، آثار طبیعی و ملی و تالاب بین المللی زریوار جزو عرصه های مورد حفاظت و صیانت همکاران محیط زیست و محیط بانان است که در سخترین شرایط آب و هوای استان کردستان در راه حفاظت و حراست از محیط زیست زیبا و بکر کردستان شبانه روز ایثار گرانه خدمت می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان در پایان گفت: انشالله برگزاری این کنگره در سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و در استان کردستان نیز ما نهایت سعی و تلاش خود را در جهت هر چه بهتر برگزار کردن این رویداد ملی ودر شان شهدای عزیز محیط زیست این استان انجام خواهیم داد.

خبرنگار: کویستان عبدالحکیمی