در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده در سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت شهرستان‌های شاهرود و مهدیشهر از آبی به زرد تغییر کرد. به گزارش خبرگزاری موج، بر پایه تازه‌ترین رنگ‌بندی وضیت کرونایی شهرهای کشور، شهرستان سرخه همچنان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارد. همچنین شهرستان سمنان در وضعیت زرد (به نسبت […]

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده در سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت شهرستان‌های شاهرود و مهدیشهر از آبی به زرد تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، بر پایه تازه‌ترین رنگ‌بندی وضیت کرونایی شهرهای کشور، شهرستان سرخه همچنان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارد.

همچنین شهرستان سمنان در وضعیت زرد (به نسبت پر خطر) و شهرستان‌های دامغان، گرمسار، میامی و آرادان در وضعیت آبی (عادی) قرار دارند.

هم‌اکنون چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

تا کنون ۱۵۴ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۹۵۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته، ۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.