ایجاد سامانه های نظرسنجی در راستای افزایش نظارت های عمومی و مردمی سازی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در زمینه افزایش نظارت های مردمی و مردمی سازی گفت: یکی از اتفاقات مثبتی که در این زمینه رخ داده، ایجاد سامانه های نظرسنجی است تا نظر مراجعین درخصوص عملکرد دستگاه قضا را به […]

ایجاد سامانه های نظرسنجی در راستای افزایش نظارت های عمومی و مردمی سازی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در زمینه افزایش نظارت های مردمی و مردمی سازی گفت: یکی از اتفاقات مثبتی که در این زمینه رخ داده، ایجاد سامانه های نظرسنجی است تا نظر مراجعین درخصوص عملکرد دستگاه قضا را به طور شفاف و مستقیم ثبت نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، یکی از مسئولیت های نهادهای حاکمیتی از جمله قوه قضاییه، افزایش سطح و عمق نظارت های عالی بر دستگاه ها و انطباق آن ها با قوانین و اعمال نظارت های برخط و در لحظه نسبت به عملکرد مجموعه ها است.

حال در این خصوص دو پرسش مطرح می شود:

۱_ آیا قو قضائیه در این راستای اقداماتی انجام داده است؟

۲_ دستگاه قضایی تاکنون نسبت به افزایش نظارت های عمومی و مردمی سازی چه اقداماتی انجام داده است؟

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در جریان نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پرسش خبرگزاری موج گفت: در زمینه نظارت سیستمی و مدیران ارشد، تاکنون ۱۲ داشبورد نظارتی تهیه و در اختیار مدیران ارشد قرار گرفته است که مسئولان عالی قضایی به این اطلاعات دسترسی داشته و می توانند عملکرد مدیران از محل کار تا شعبه را در سراسر کشور مورد بررسی و نظارت قرار دهند.

وی افزود: همچنین در دستگاه قضایی برخی امکانات در زمینه نظارت بر داده نظیر، سامانه اطلاعات موثر اشخاص وجود دارد. در معنای ساده یعنی هر اطلاعاتی که موثر در یک فرآیند است به صورت تفکیک و دسته بندی شده در اختیار های نهادهای مختلف مانند ضابطین دستگاه قضایی قرار می گیرد. به طور مثال مواردی مانند: شهود حرفه ای، مجرم حرفه ای یا مجرم متواری.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در زمینه افزایش نظارت های مردمی و مردمی سازی نیز تصریح کرد: یکی از اتفاقات مثبتی که در این زمینه رخ داده، ایجاد سامانه های نظرسنجی است که نظر مراجعین را درخصوص عملکرد دستگاه قضا به طور شفاف و مستقیم ثبت می کند.

کاظمی فرد خاطر نشان کرد: البته در این خصصو سامانه انتشار آرای قضایی نیز به زودی راه اندازی و محقق شده و اسناد آن به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می گیرد.