مدیرکل نگهداری آزاد راه‌ها از افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارضی آزاد راه تهران- شمال خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عباس بیات سرمدی گفت: نرخ عوارض آزاد راه تهران شمال در  قطعه یک ۳۰ هزار تومان بود که اکنون به ۳۸ هزار تومان در روزهای عادی رسیده است، همچنین در روزهای پیک  […]

مدیرکل نگهداری آزاد راه‌ها از افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارضی آزاد راه تهران- شمال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عباس بیات سرمدی گفت: نرخ عوارض آزاد راه تهران شمال در  قطعه یک ۳۰ هزار تومان بود که اکنون به ۳۸ هزار تومان در روزهای عادی رسیده است، همچنین در روزهای پیک  ۴۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲۵ درصد به ۵۰ هزار تومان برای خودروهای سواری رسیده است. 

به گفته  مدیرکل نگهداری آزادراه ها در منطقه دو آزاد راه تهران _ شمال، مسافران تنها برای تونل البرز در روزهای عادی ۳۰ هزار تومان  و در روزهای پیک مبلغ ۵۰ هزار تومان پرداخت می کردند که با توجه به آنکه این تونل پیش از سال ۱۴۰۰ ساخته شده، مبلغ عوارض  آن تعیین نشده است.

او می گوید: باند غربی آزاد  راه تهران _ شمال به میزان ۱۵.۵ کیلومتر  تا پایان این ماه به بهره برداری می رسد؛ بنابراین منطقه دو آزاد راه تهران شمال شامل تونل البرز و ۱۵.۵ کیلومتر از باند رفت این منطقه می شود و نرخ عوارض آن پیش از بهره برداری  اعلام می شود.

بیات سرمدی گفت: به دنبال آن هستیم که نرخ عوارض این قطعه و تونل را به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه به صورت یک جا دریافت کنیم که نیاز به تایید وزیر راه وشهرسازی دارد.

او یادآور شد: عوارض تونل توسط مسافران جدا پرداخت می شود و عوارض این ۱۵.۵ کیلومتر جدا توسط آنها از طریق این سامانه پرداخت می شود.