بازداشت همسران و فرزندان زندانیان در زندان‌های رژیم آل سعود به روشی برای آزار مخالفان و منتقدان در عربستان تبدیل شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در سال‌های حکومت خود بر عربستان ، اقدامات سرکوبگرانه بسیاری را انجام داد. احضار و دستگیری خانواده‌های زندانیان جنایتی فجیع‌تر از تشدید صدور […]

بازداشت همسران و فرزندان زندانیان در زندان‌های رژیم آل سعود به روشی برای آزار مخالفان و منتقدان در عربستان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در سال‌های حکومت خود بر عربستان ، اقدامات سرکوبگرانه بسیاری را انجام داد. احضار و دستگیری خانواده‌های زندانیان جنایتی فجیع‌تر از تشدید صدور احکام حبس و اعدام علیه زندانیان ‌آزادی بیان و آزار منتقدان است.

به گزارش مرآه الجزیره، اخیرا مقامات سعودی همسر و دختر « عبدالکریم بن حسین بن عبدالله النمر » که ۲۷ سال بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌برد، احضار و بازداشت کردند.

اداره تحقیقات عربستان روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر با پسر بزرگ عبدالکریم النمر در سفر به ریاض بود تماس گرفت و از او خواست که به اداره تحقیق بیاید، بنابراین او برادر کوچکترش، محمد را فرستاد.مقامات سعودی محمد النمر را مجبور کردند آنها را تا خانه همراهی کند. منزل وی را تفتیش و سپس همسر و دختر عبدالکریم بن عبدالله النمر را بدون هیچ توضیح و اتهامی بازداشت کردند . دخترش پس از دو روز بازداشت آزاد شد، اما همسرش بدون اطلاع از محل و شرایط بازداشت همچنان در زندان به سر می‌برد.

عبدالکریم النمر که از اهالی الاحساء است، در زمان بازداشت ۴۳ سال داشت و طلا ساز بود.این شهروند عربستانی که پس از ۲۰ سال هنوز تفهیم اتهام نشده ابتدا در سال ۱۹۹۶ زندانی و پس از چند ماه آزاد شد اما در سال ۱۹۹۹ مجددا زندانی شد که از آن زمان تاکنون در زندان های آل سعود است.

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان خواستار آزادی عبدالکریم النمر، همسر و دخترش شد.

این درحالی است که اخیرا سازمان حقوق بشری «سند» اعلام کرد که تعقیب و بازداشت همسران فعالان و منتقدان سعودی به رویکرد آل سعود برای آزار و اذیت زندانیان تبدیل شده است.

اداره کل تحقیقات عربستان اخیرا نیز تعدادی از زنان و دختران ساکن الاحساء و الدمام و جزیره تاروت و قطیف را احضار کرد، پرسش‌های این بازجوها درباره همسران زندانیان در زندان‌های عربستان و نقش این زنان فعال در برگزاری کلاس‌های آموزشی و سخنرانی‌‌ها بود،به طوری مقامات سعودی آنها مجبور را کردند تا برای منتشر نکردن و تبلیغ نکردن محصول دینی ویژه شیعیان در این کشور تعهد امضا کنند.