معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم احیای بافت تاریخی کاشان گفت:دشمنان درصدد جعل مواردی از جمله سکونتگاه، گردش و حتی مساجد هستند تا بتوانند مسیر هویتی مانند خودشان را به ما القاء کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم احیای بافت تاریخی کاشان گفت:دشمنان درصدد جعل مواردی از جمله سکونتگاه، گردش و حتی مساجد هستند تا بتوانند مسیر هویتی مانند خودشان را به ما القاء کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ظهر چهارشنبه دوم شهریورماه در حاشیه سفر یک روزه خود به کاشان، با اشاره به اینکه احیای بافت‌های تاریخی، جلوه‌ای از حفظ هویت و تمدن است، گفت: نکته بسیار مهم این است که نسل جوان امروزمان با مشاهده آثار تاریخی متوجه شوند که دهه‌ها و سده‌های قبل مردم کاشان چگونه فکر کرده و چه همتی داشته‌اند.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد کمیته‌ای ویژه احیای بافت تاریخی کاشان در فرمانداری افزود: با استفاده از تمام ظرفیت‌‌های موجود در ادارات و دستگاه‌ها و شهرستان کاشان، کمیته ویژه‌ای را در راستای کمک به احیای بافت تاریخی تشکیل دهید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن اشاره به این که دشمن در تلاش برای سلب هویت و تمدن ایرانی است، اظهار کرد: دشمنان در صدد جعل مواردی از جمله سکونتگاه، گردش و حتی مساجد هستند تا بتوانند مسیر هویتی مانند خودشان را به ما القاء کنند در صورتی که زمانی ما در این موارد پیشتاز بوده‌ایم.
جان‌نثاری گفت: بافت‌های تاریخی ما همواره با همت، تعقل و درایت بنا شده است به گونه‌ای که در تابستان و زمستان نیز نیاز آنچنانی به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نداشته‌اند، بنا کردن چنین مکان‌هایی در سال‌های قبل، با دستان خالی از تجهیزات و امکانات امروزی امری غیرممکن به نظر می‌رسد، اما وقتی شاهد آثار به‌جا مانده از آن دوران هستیم به همت، تعقل و درایت گذشتگان‌مان پی می‌بریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن تقدیر از افرادی که در احیای بافت‌های تاریخی فعالیت می‌کنند، خواستار تهیه پیوست فرهنگی برای بناهای احیاء شده گردید و گفت: اگر چنین بناهایی پیوست فرهنگی نداشته باشند و تبدیل به پاتوق‌های ناسالم شود، کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهند.
جان‌نثاری با بیان اینکه کاشان بیش از ۸۰۰ هیأت مذهبی دارد، افزود: این بدین معناست که در هر کوچه و خیابان شهر که قدم بگذاریم، مسائل مذهبی موج می‌زند و در این راستا نیاز است اقدامات دیگری که انجام می‌دهیم با این مورد همخوانی داشته باشد.
وی ضمن اشاره به رشادت‌های زمان دفاع مقدس، با بیان اینکه جوان امروزی ما نیز همان رشادت‌ها را دارد، گفت: اگر در معماری و تمدن‌سازی استمرار داریم در شهادت‌طلبی و پاک‌دستی نیز همان استمرار را داریم و در این مسیر هویت خود را حفظ کرده و به آن افتخار می‌کنیم.
جان‌نثاری با بیان اینکه احیای بافت‌های تاریخی بدین معنا است که جوانان ما به گذشته ملی، تمدن، هویتی و معماری‌ خود افتخار می‌کنند، افزود: ما اجازه نمی‌دهیم که شخصی فرهنگ‌مان را به یغما ببرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خطاب به فرماندار کاشان با بیان اینکه نیاز است برای کسانی که به حوزه احیای بافت‌های تاریخی ورود پیدا می‌کنند شرایطی فراهم شود تا این اقدام برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: تلاش کنید تا حد ممکن امورات مربوط به این اقدامات تسهیل شود و اقدامی انجام دهید تا علاقه‌مندان به احیای بافت‌های تاریخی برای اداره بهتر چنین اماکنی تشویق شوند.