علیرضا رحمتی گفت: تلاش دولت برای اجرای دستوری نهضت مسکن ملی به نتیجه مثبتی ختم نمی شود، زیرا عملا کیفیت این پروژه ها به شدت کاهش پیدا می کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان، درباره دلایل افزایش قیمت مسکن در ایران گفت: تاثیر افزایش قیمت بتن و فولاد در […]

علیرضا رحمتی گفت: تلاش دولت برای اجرای دستوری نهضت مسکن ملی به نتیجه مثبتی ختم نمی شود، زیرا عملا کیفیت این پروژه ها به شدت کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان، درباره دلایل افزایش قیمت مسکن در ایران گفت: تاثیر افزایش قیمت بتن و فولاد در قیمت تمام شده ی ساختمان بسیار ناچیز است و بخشی از مشکل تورمی کلان که امروز به بازار مسکن تحمیل شده به رکود ساختمان دامن زده است

علیرضا رحمتی افزود: این چالش یک بحث کلان اقتصادی است و تا زمانی که مساله کمبود نقدینگی و عدم توزیع عادلانه درآمد در سبد خانوار ها وجود دارد مشکل تامین مسکن دهک های پایین جامعه هم وجود دارد و همچنان چالش کمبود در بازار مسکن وجود خواهد داشت.

او با نگاهی به مشکلاتی که در پروژه های مسکن ملی کشور وجود دارد، تاکید کرد: وقتی ما برای تامین آب و برق پروژه های قبلی مسکن ملی مشکل داریم چگونه می توانیم به ساخت و اجرای ۴ میلیون ساختمان فکر کنیم؟ زیرا وضعیت پروژه های قبلی نشان می دهد که هیچگونه برنامه ریزی برای اجرای آنها وجود نداشته است.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه ساخت پروژه های انبوه سازی مسکن ملی بدون برنامه ریزی صنعتی ممکن نیست، اظهار کرد: تلاش دولت برای اجرای دستوری نهضت مسکن ملی به نتیجه مثبتی ختم نمی شود، زیرا عملا کیفیت این پروژه ها به شدت کاهش پیدا می کند.

او با تاکید بر اینکه بخش خصوصی از اجرای پروژه های مسکن ملی به دور مانده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی بخش خصوصی ایران ظرفیت ساخت و ساز بالایی دارد، اما به دلیل مدیریت سلیقه ای در نهضت مسکن ملی نمی تواند کار کند، زیرا مدیران متولی حوزه مسکن در سطح کلان عمدتا به دلیل تصمیمات ناشیانه بخش خصوصی را در این پروژه ها مشارکت نداده اند.