با حضور مدیران عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه عراق، تفاهمنامه مشترک برگزاری رویدادهای نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه به امضا رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، بر اساس این تفاهمنامه، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مسئولیت برگزاری انحصاری برخی از عناوین رویدادهای نمایشگاهی در سلیمانیه عراق را بر عهده گرفت. […]

با حضور مدیران عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه عراق، تفاهمنامه مشترک برگزاری رویدادهای نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، بر اساس این تفاهمنامه، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مسئولیت برگزاری انحصاری برخی از عناوین رویدادهای نمایشگاهی در سلیمانیه عراق را بر عهده گرفت.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در آیین امضای این تفاهمنامه، گفت: نمایشگاه اصفهان به منظور فراهم آوردن شرایط مناسب برای معرفی و صادرات کالاهای تولید ایران به کشورهای مختلف، مسئولیت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در سلیمانیه عراق را بر عهده گرفت.

علیرضا مرتضوی با تاکید بر اینکه نمایشگاه اصفهان در راستای تحقق چشم‌انداز و اهداف توسعه‌ای، حوزه فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کرده است، افزود: به منظور تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نمایشگاه اصفهان در نخستین گام محل دائمی برپایی نمایشگاه‌های منطقه‌ای اصفهان در بصره عراق را سازماندهی و مستقر کرد و در دومین گام، با نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه عراق وارد قرارداد همکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال فراهم آوردن شرایط مناسب برای صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای مختلف هستیم، تصریح کرد: پس از استقرار نمایشگاه منطقه‌ای اصفهان در سلیمانیه عراق، همکاری‌های مشترک نمایشگاهی میان اصفهان و کشورهای رومانی، فیلیپین، تاجیکستان و قرقیزستان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا شرکت‌های ایرانی هر چه بیشتر از امتیازات و ویژگی‌های توسعه تجاری برخوردار شوند.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره نمایشگاه بین‌المللی اصفهان یادآور شد: بر اساس تفاهمنامه امضا شده با شرکت نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه عراق، از سوی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان تمامی حمایت‌های لازم برای حضور شرکت‌های ایرانی در این منطقه صورت خواهد گرفت و این اقدام در نهایت به توسعه صادرات غیرنفتی کشورمان منجر خواهد شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق نیز در این مراسم گفت: این اتحادیه ۱۱ هزار عضو فعال دارد که با کشورهای سراسر جهان در ارتباط هستند و مراودات تجاری بسیار مطلوبی نیز با جمهوری اسلامی ایران برقرار کرده‌اند.

شیخ مصطفی عبدالرحمان با اشاره به ارزش مبادلات تجاری ایران و منطقه سلیمانیه عراق افزود: حجم مبادلات تجاری کنونی سلیمانیه عراق با ایران هفت میلیارد دلار در سال است که تلاش می‌کنیم این حجم در پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان به عنوان یک استان صنعتی، می‌تواند در مبادلات تجاری منطقه سلیمانیه عراق نقش بسیار مهمی داشته باشد، ادامه داد: اتحدیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق از برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، استقرار پروازهای مستقیم و خواهرخواندگی میان اصفهان و سلیمانیه عراق حمایت می‌کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی سلیمانیه عراق نیز در این مراسم گفت: انعقاد قرارداد با نمایشگاه بین‌المللی اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که سرفصل توسعه همکاری‌ها و ایجاد رونق اقتصادی میان فعالان اقتصادی دو استان خواهد بود. حاجی حسن رحیم احمد تاکید کرد: اصفهان یک استان صنعتی است و بر همین اساس سلیمانیه عراق حساب ویژه‌ای برای حضور شرکت‌ها و کالاهای ایرانی در این استان و همچنین بازار کشور عراق باز کرده است.

خبرنگار: الهام خانی
[۱۰:۲۵ قبل‌ازظهر, ۱۴۰۰/۱۲/۲] خانم خانی خبرنگار: ببینید