کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا با حضور استاندار اصفهان و سایر اعضا تشکیل شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، در این نشست مقرر شد؛ برای دومین سال پیاپی دادستان استان اختیار تامی را به اداره کل حفاظت محیط زیست و […]

کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا با حضور استاندار اصفهان و سایر اعضا تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، در این نشست مقرر شد؛ برای دومین سال پیاپی دادستان استان اختیار تامی را به اداره کل حفاظت محیط زیست و دستوری را به نیروی انتظامی دهد تا در خصوص منابع آلوده کننده ای که در شرایط اضطرار دستورات و مصوبات جلسات را رعایت نمی کنند رأساً نسبت به تعطیلی واحد‌های کوچک و متوسط اقدام کنند.
نوبت بندی فعالیت واحد‌های آلاینده از دیگر مصوبات این نشست بود بدین صورت که در دو ماهه آینده در هر نوبت ۲۵ درصد آنها فعال باشند و از فعالیت یکپارچه آنها ممانعت خواهد شد.

باتوجه به شرایط تامین گاز در کشور با مصوبه شورای عالی امنیت ملی در سال گذشته به نیروگاه های کشور اجازه داده شد در ماه های آبان، آذر و دی از سوخت مازوت استفاده کنند که همین موضوع باعث تشدید آلودگی هوا در اصفهان شده است برای رفع این مشکل مقرر شد استاندار اصفهان از طریق وزارت نیرو پیگیری های لازم را در هفته آینده به عمل آورد تا در این خصوص تصمیمات مناسب اخذ و ابلاغ شود.

همچنین مقرر شد باتوجه به اینکه رینگ اول، دوم و سوم شهر اصفهان با همکاری شهرداری و پلیس راهور به دوربین های کنترلی مجهز شده اند در صورت شرایط اضطرار محدودیت زوج و فرد در تمام این رینگ ها اعمال شود.

همچنین تصمیم گیری شد زیرساخت مجازی در مدارس پایدار بماند تا اگر به دلیل آلودگی هوا مدارس تعطیل شدند صدمه ای به آموزش دانش آموزان وارد نشود.

خبر مساعد این جلسه در خصوص وارد مدار شدن فاز اول طرح توسعه پالایشگاه اصفهان بود همچنین فاز دوم تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید. در این صورت امکان تولید حدود ۲۳میلیون لیتر گازوئیل استاندارد و کم گوگرد را فراهم خواهد شد همچنین بنزین استاندارد به میزان مناسب وارد مدار می شود.

شرکت گاز استان نیز اعلام آمادگی کرد به صورت رایگان سیستم موتورخانه تمام دستگاه های دولتی را چک و رفع نقص کند تا در کاهش مصرف گاز و آلودگی هوا موثر باشد.

در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با تاکید بر نقش رسانه ها در مباحث آموزشی در خصوص محیط زیست، عنوان کرد: موضوع آلودگی هوا و مباحث محیط زیست به صورت ویژه در رسانه های ملی، مکتوب و مجازی ارائه شود تا آموزش های مربوطه، انتقال داده ها و اطلاعات به آحاد مردم به خوبی دنبال شود