تا پایان سال جاری طرح تکخوانی کنتور برق در امور برق جنوب سنندج به اتمام می رسد/ ۸۶ درصد از روستاهای این امور تکخوانی شد مدیر امور برق جنوب سنندج از پیشرفت ۸۶ درصدی طرح تکخوانی کنتور برق در روستاهای این امور خبر داد و افزود: این طرح تاکنون از ۷۵ روستای واقع در این […]

تا پایان سال جاری طرح تکخوانی کنتور برق در امور برق جنوب سنندج به اتمام می رسد/ ۸۶ درصد از روستاهای این امور تکخوانی شد

مدیر امور برق جنوب سنندج از پیشرفت ۸۶ درصدی طرح تکخوانی کنتور برق در روستاهای این امور خبر داد و افزود: این طرح تاکنون از ۷۵ روستای واقع در این امور تاکنون در ۶۴ روستا به طور کامل اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسعد خالدی مدیر امور برق جنوب سنندج از تکخوانی کنتور برق ۸۶ درصد از روستاهای واقع در این امور خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری کل ۷۵ روستای این امور تکخوانی و از حالت بازفروش خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع کنتور برق ۶۴ روستای امور برق جنوب سنندج تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده، افزود: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده و درصورت همکاری مشترکان در تحویل به موقع مدارک ومستندات لازم جهت تشکیل پرونده الکترونیکی، پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری با احتساب روستاهای باقی مانده، ۱۰۰درصد کنتورهای روستایی این امور از حالت بازفروش خارج شده و به صورت تکخوانی درآیند.

مدیر امور برق جنوب سنندج اظهار داشت: با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می توانند بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

خالدی با اشاره به اینکه درصد بالایی ازشبکه توزیع برق در روستاهای این شهرستان عمری بالای ۳۰ سال دارند، افزود: باید قبل ازشروع به تکخوانی کردن کنتورهای برق روستاها، اصلاح و بهسازی شبکه توزیع وانشعابات برق انجام شده باشد که این خود مستلزم هزینه بالای است.

مدیرامور برق جنوب سنندج در پایان اظهار داشت: سهل الوصول شدن مطالبات بخش خانگی، حذف انشعابات غیرمجاز، ایجادعدالت درپرداختی ها ومحدود نمودن مشترکین پرمصرف بخش روستایی ازمزایای اجرای این طرح است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان