مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد که پایان دوره ماموریت خود با دبیر کل این سازمان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری تسنیم مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد که پایان دوره ماموریت خود با دبیر کل این سازمان […]

مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد که پایان دوره ماموریت خود با دبیر کل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری تسنیم

مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد که پایان دوره ماموریت خود با دبیر کل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان دوره ماموریت خود با “آنتونیوگوترش”، دبیر کل سازمان ملل دیدار و درباره پاره‌ای از مسائل گفتگو کرد.

وی در این دیدار سازنده و دوستانه با دبیرکل سازمان ملل درباره موضوعاتی همچون کنفرانس بازنگری ان پی تی، برجام و مسائل منطقه‌ای از جمله خلیج فارس و همچنین نقش سازمان ملل در عرصه بین‌المللی گفتگو کرد.

تخت روانچی پیش از این نیز سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بود که اکنون در پایان ماموریتش،  “امیر سعید ایروانی” سفیر و نماینده  دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، جانشین او خواهد بود.

سعید ایروانی، در مسئولیت‌هایی همچون کاردار ایران در عراق، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و معاون امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایفای مسئولیت کرده است.