منابع خبری دوشنبه گزارش دادند درگیری‌های معترضان ضددولتی و پلیس پرو در شهر «آنداهوایلاس» دستکم ۲ کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، «الیانا روولار» از مقام‌های قضایی پرو در مصاحبه‌ای با رادیو RPP تاکید کرد یک فرد ۱۵ ساله و یک فرد ۱۸ ساله […]

منابع خبری دوشنبه گزارش دادند درگیری‌های معترضان ضددولتی و پلیس پرو در شهر «آنداهوایلاس» دستکم ۲ کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، «الیانا روولار» از مقام‌های قضایی پرو در مصاحبه‌ای با رادیو RPP تاکید کرد یک فرد ۱۵ ساله و یک فرد ۱۸ ساله در درگیری با پلیس کشته شدند که مرگ آنها «احتمالا بر اثر جراحات ناشی از شلیک گلوله» بوده است.

«بالتازار لانتارون» فرماندار منطقه «آپوریماک» که شهر آنداهوایلاس در آنجا قرار دارد به «کانال N» پرو گفت: گزارش‌هایی درباره زخمی شدن چهار نفر دریافت شده است.

از سوی دیگر، شرکت هوانوردی و فرودگاه‌های تجاری پرو نیز اعلام کرد که فرودگاه آنداهوایلاس بدلیل خرابکاری معترضان تعطیل شد.

مقام‌های قضایی پرو گفتند که معترضان روز شنبه ۲ افسر پلیس را گروگان گرفتند. در درگیری‌های روز شنبه نیز ۱۶ معترض و چهار پلیس زخمی شدند.

اعتراضات پرو پس از آن آغاز شد که پارلمان این کشور پدرو کاستیلو را از ریاست جمهوری برکنار و پلیس وی را بازداشت کرد.

پارلمان پرو، دینا بلوارته معاون کاتسیلو را بعنوان رئیس جمهوری موقت انتخاب کرد. وی روز شنبه کابینه جدیدی معرفی کرد اما معترضان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام، آزادی کاستیلو و کناره‌گیری بلوارته هستند.

کاستیلوی چپ‌گرا از زمان آغاز ریاست جمهوری در ژوئن ۲۰۲۱ با بحران‌های متعددی از جمله ترمیم کابینه و تحقیقات درباره فساد و اعتراضات روبرو بود. در حال حاضر، ۶ پرونده فساد درباره خانواده و اطرافیانش جریان دارد.