آئین تحلیف ۱۳ نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان کردستان برگزار شد معاون قضایی رییس کل و مسئول نظارت بر وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان کردستان اظهار داشت: کارشناسان رسمی با ارائه نظرات فنی در مهلت مقرر و در حیطه تخصصی و محدوده جغرافیایی خود ، دستگاه قضایی را در اجرای سریعتر عدالت […]

آئین تحلیف ۱۳ نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان کردستان برگزار شد

معاون قضایی رییس کل و مسئول نظارت بر وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان کردستان اظهار داشت: کارشناسان رسمی با ارائه نظرات فنی در مهلت مقرر و در حیطه تخصصی و محدوده جغرافیایی خود ، دستگاه قضایی را در اجرای سریعتر عدالت یاری می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ با حضور معاون قضایی رئیس کل و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان و مدیران کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان ، آئین تحلیف ۱۳ نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری کردستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر علی رشیدی معاون قضایی رییس کل و مسئول نظارت بر وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان کردستان خطاب به کارشناسان رسمی جدیدالورد اظهار داشت: رعایت امانتداری و بی طرفی از اصول مهم کارشناسی است و کارشناسان رسمی باید ضمن حضور در جلسات اجرای قرار کارشناسی با حضور طرفین دعوی ، به احقاق حق در جامعه کمک کنند.
وی تاکید کرد: قاضی در بسیاری از پرونده ها بر اساس نظریات فنی کارشناسان رای قضایی صادر می کند و این موضوع اهمیت کار کارشناسان را نشان می دهد.

رشیدی افزود: مطابق قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری ، هر کارشناس رسمی در طول سال موظف است ۳ پرونده معاضدتی را به صورت رایگان انجام دهد و ضمن مشورت با همکاران با سابقه و مجرب نظریات متقن و دقیق را صادر کنند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان بر لزوم ارتقای دانش و مهارت های کارشناسان تاکید کرد و افزود : در نظریه های تقدیمی به مراجع قضایی بسیار تامل کنید ، چرا که در صورت احراز تخلف ، مسئولیت کیفری و انتظامی و مدنی متوجه کارشناس می شود.

وی اضافه کرد : مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با فعال کردن سامانه « خودکاربری » برای کارشناسان رسمی این موقعیت را فراهم نموده تا بدون حضور در دادگاه و در کمترین زمان ممکن از طریق سیستم نظریات کارشناسی خود را به کارتابل قضات ارسال نمایند.
شایان ذکر است که در ادامه ، مراسم تحلیف ۱۳ نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود در سال جاری با ادای سوگند برگزار شد.