از آمریکایی‌ها می‌خواهیم فوراً روسیه را ترک کنند وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال گفت که بار دیگر درباره خطراتی که آمریکایی‌ها در روسیه با آن مواجه هستند هشدار می‌دهیم و از آنها دعوت می‌کنیم فوراً روسیه را ترک کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

از آمریکایی‌ها می‌خواهیم فوراً روسیه را ترک کنند

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال گفت که بار دیگر درباره خطراتی که آمریکایی‌ها در روسیه با آن مواجه هستند هشدار می‌دهیم و از آنها دعوت می‌کنیم فوراً روسیه را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال گفت که بار دیگر درباره خطراتی که آمریکایی‌ها در روسیه با آن مواجه هستند هشدار می‌دهیم و از آنها دعوت می‌کنیم فورا روسیه را ترک کنند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «تلاش‌های ادامه دار کرملین برای ترساندن، سرکوب و پیگرد خبرنگاران و صدای جامعه مدنی را محکوم می‌کنیم».

وی گفت: «تلاش خواهیم کرد تا آمریکایی بازداشت شده در روسیه به خدمات کنسولگری دسترسی پیدا کرده تا تمامی حمایت‌های مورد نیاز را بدست آورد».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) بازداشت یک خبرنگار نشریه آمریکایی در این کشور را تایید کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد دستگیری خبرنگار نشریه «وال استریت ژورنال» در روسیه یک سوءظن نیست، بلکه او بازداشت شده و این اقدام نیز به عهده مقامات امنیتی بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال واکنش آمریکا به بازداشت خبرنگار وال‌استریت ژورنال در روسیه، گفت: «امیدواریم که چنین نشود».

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به بازداشت «ایوان گِرشکوویچ» خبرنگار این نشریه آمریکایی حین ارتکاب به جرم، اما از ارائه توضیح و جزئیات بیشتر درباره تخلفات وی امتناع کرد