آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی فرمودند: تجلیل عمومی از سردار سلیمانی و حضور خودجوش مردم در مراسم مختلف بزرگداشت یاد او نتیجه اخلاص سردار سلیمانی است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز (یکشنبه) با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی […]

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی فرمودند: تجلیل عمومی از سردار سلیمانی و حضور خودجوش مردم در مراسم مختلف بزرگداشت یاد او نتیجه اخلاص سردار سلیمانی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز (یکشنبه) با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی دیدار کردند.

امام خامنه‌ای: مجموعه مقاومت عمق راهبردی جمهوری اسلامی است

مشروح بیانات رهبر انقلاب در آستانه‌ی سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی به‌شرح زیر است:
 
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
و الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاه و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه اللّه فی الارضین.

خیلی ممنون از بیاناتی که کردند؛ هم جناب آقای سلامی، هم خانمها(۱). تمجید از شهید عزیز، و تعبیرات برجسته و خوبی درباره‌ی ایشان که به دل انسان می‌نشیند این تعبیرات، هم شرح فعّالیّتها و کارهایی که در بزرگداشت این شهید عزیزمان دارید انجام میدهید، همه چیزهایی است که انسان را خرسند میکند، خوشحال میکند. بحمداللّه خانواده‌ی شهید هم بعد از شهادت شهید سلیمانی نشاط و آمادگی و حضور روشن‌تری در جامعه دارند، این هم از برکات خون شهید عزیزمان است، و این هم مایه‌ی خوشحالی ماست.

خب، حرفها زیاد گفته شده. این روزها انسان در روزنامه، در تلویزیون، در زبان این و آن، در خطبه‌های نماز جمعه‌ها هر جا چشمش و گوشش کار میکند، بحمداللّه یاد شهید سلیمانی است، این، آدم را خوشحال میکند. هر کس به‌زبانی درباره‌ی ایشان حرف میزند و تمجید میکنند؛ الحمدللّه، خدا را شکر. انسان خوشحال میشود وقتی این را مشاهده میکند. سال گذشته که دومین سالگرد شهید سلیمانی بود، من نگاه میکردم به سطح جامعه و خبرهایی که می‌آمد، میدیدم بدون اینکه تبلیغی بشود، بدون اینکه دستوری از جایی صادر بشود، مردم همین طور خودجوش دارند یاد این شهید را زنده نگه میدارند، امسال هم همین جور است، خب، الحمدللّه در این زمینه‌ها ما هیچ مشکلی، کمبودی نداریم.

درباره‌ی شهید سلیمانی یک وقت انسان راجع به مسائل شخصی او، خصوصیّات فردی این مرد برجسته حرف میزند که یک باب مفصّلی است خوب است، ایشان شجاع بود، مؤمن بود، مسئولیّت‌پذیر بود، خطرپذیر بود، باهوش بود، عاقل بود، هر وقت احساس میکرد یک کاری باید بشود یا میتواند انجام بگیرد، قدم جلو میگذاشت، توقّف و تأمّل و تردید و مانند اینها در کارش نبود، اینها خصوصیّات شخصی است، و از این قبیل خصوصیّات برجسته ایشان زیاد داشت.

از همه مهم‌تر [این‌که] بااخلاص بود، به فکر نام و اعتبار و [این‌که] مردم بدانند و مانند اینها نبود. اخلاص خیلی مهم است که من گمان میکنم همین اخلاص است که موجب شده خدای متعال این جور پاسخ بدهد، اینها پاسخهای دنیایی است، این احترام و تجلیل و تمجید و مانند اینها، پاداشهای دنیایی شهید سلیمانی است، حالا پاداش اخروی که اصلاً ذهن ما و عقل ما به آنجاها قد نمی‌دهد آن خیلی بالاتر از این حرفهایی است که ماها اصلاً میتوانیم فکر کنیم امّا همانی که در دنیا می‌بینیم، اینها پاداش اخلاص است؛ این هم یکی از خصوصیّات شخصی ایشان بود.

باصفا بود، آدم صادقی بود، روراست بود، با اینکه در مسائل پیچیده‌ی سیاسی وارد میشد و پیش میرفت و کار میکرد و کارهای خوبی هم انجام میداد، امّا در عین حال آدم صاف و روراست و بی‌خدعه و بی‌تقلّبی بود؛ این خیلی مهم است؛ و در هر بخشی که کار میکرد این جوری بود، اینها حالا خصوصیّات شخصی است؛ اینها چیزهایی است که آنچه ماها در این مورد میتوانیم بهره‌مند بشویم، این است که نگاه کنیم و این خصوصیّات را در خودمان به وجود بیاوریم، اگر نیست، اگر نداریم، این خصوصیّات را در خودمان ایجاد کنیم، واقعاً مسئولیّت‌پذیر باشیم، واقعاً بااخلاص باشیم، واقعاً برای خدا کار کنیم، باصفا و روراست باشیم، اینها دیگر خصوصیّات این جوری است.

یک بخش، خصوصیّات کاری شهید سلیمانی است، یعنی منطقه‌ی کاری و حوزه‌ی کاری اوست. خب، حالاها من نگاه میکنم، میبینم بیشتر تکیه میشود روی تلاش شهید سلیمانی در مقابله‌ی با داعش، چه در عراق، چه در سوریه. بله، البتّه این خیلی کار مهمّی بود، واقعاً داعش آفتی بود و هست و شهید سلیمانی در این میدان خوب وارد شد، خوب حرکت کرد، امتحان خوبی داد و همه‌ی آن خصوصیّات فردی را که به بعضی از آنها اشاره کردم، در این قضیّه به‌کار انداخت و این غائله‌ی بزرگ را که داشت همین طور روزبه‌روز رشد پیدا میکرد، متوقّف کرد و خیلی از ریشه‌های آن را زد؛ این بخش مهمّی است منتها کار مهمّ شهید سلیمانی این نبود؛ [بلکه] این یکی از کارهای شهید سلیمانی بود.

کار مهم‌تر که ایشان از اوّل مسئولیّتش دنبال این کار بود، تقویت جبهه‌ی مقاومت در منطقه بود؛ همان چیزی که استکبار روی آن

حسّاس است، آمریکا روی آن حسّاس است، در قضایای گوناگون مرتّب با ما محاجّه میکنند، مجادله میکنند در مورد این که «شما چرا در منطقه حضور دارید؟ چرا از فلان دولت یا فلان مجموعه یا فلان شخص حمایت میکنید؟» یعنی مسئله‌ی مقاومت.

امروز یک پدیده‌ای در منطقه‌ی ما وجود دارد که اسمش را گذاشته‌ایم مقاومت؛ و این مقاومت هم فقط در مقابل رژیم صهیونیستی نیست، [بلکه] در مقابل نفوذ استکبار است البتّه رأس استکبار و شیطان بزرگ آمریکا است منتها منحصر به آمریکا نیست؛ بقیّه‌ی دستگاه‌های استکباری هم مستکبرند این مقاومت، مقاومت در مقابل اینها است. شهید سلیمانی از نگاه من و تجربه‌ی من و چیزی که حس کردم، یک روح تازه‌ای در این مجموعه‌ی مقاومت دمید و راه تازه‌ای در مقابل آن باز کرد و آن را، هم از لحاظ معنوی مجهّز کرد، هم از لحاظ مادّی مجهّز کرد.