معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از تبدیل ساختمان‌های مسکونی به مدارس و مراکز آموزشی ابراز نگرانی کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، کامران عبدولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدیدهای آتش‌نشانی از وضعیت ایمنی مدارس شهر تهران اظهارکرد: سازمان آتش‌نشانی […]

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از تبدیل ساختمان‌های مسکونی به مدارس و مراکز آموزشی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، کامران عبدولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدیدهای آتش‌نشانی از وضعیت ایمنی مدارس شهر تهران اظهارکرد: سازمان آتش‌نشانی تهران از چندین سال قبل بررسی وضعیت ایمنی اماکن موجود در شهر تهران را آغاز کرد که مدارس نیز از جمله این اماکن بود و به مرور زمان و به صورت جدی از سال ۹۷ بازدید از مدارس در دستورکار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفت و بازدیدهای لازم را به صورت میدانی انجام دادیم

دوران کرونا را فرصتی مناسب برای ایمن‌سازی مدارس دانسته و بابت از دست رفتن این فرصت ابراز تاسف کرده بود، گفت:‌ در خردادماه امسال معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی تهران به موضوع ورود کرد و جلسه مشترکی برگزار شد. در این جلسه نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان نوسازی مدارس شهر تهران نیز حضور داشتند و قرار شد تا این عزیزان لیستی از مدارس را به ما بدهند و ما نیز بر اساس ظرفیت خود بازدیدهای لازم را انجام دهیم. در نهایت نیز در فاز نخست لیستی از ۸۰۴ مرکز آموزشی شامل مدارس دولتی به آتش نشانی معرفی شد. در این لیست مدارس غیر انتفاعی به ما معرفی نشد.
نگرانی از تبدیل ساختمان‌های مسکونی به مدرسه

در باره چرایی عدم ورود به موضوع ایمنی مدارس غیر انتفاعی و خطرات بهره‌برداری از برخی ساختمان‌های مسکونی به عنوان مدارس خصوصی اظهار کرد: این برنامه و مدارسی که بازدید از آن‌ها در اولویت بود از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان نوسازی مدارس سیاست گذاری شده و ما تفکیکی قائل نشدیم که به ما مدارس دولتی یا غیرانتفاعی را معرفی کنند. ما شاخص خود را بر اساس راه‌های خروج، ناایمنی، عمر بنا، تجهیزات ایمنی، تعداد افراد حاضر در مدرسه و.. اعلام کردیم. از نظر ما تفاوتی ندارد که مدارس دولتی باشد یا غیردولتی و مدارسی که ضعف ایمنی دارند باید اصلاح وضعیت و ایمن‌سازی شوند. موضوع استفاده از ساختمان‌های مسکونی برای کاربری مدارس بسیار محرز و گاهی نگران کننده است.
معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: بر اساس برآوردی که در اختیار داریم در شهر تهران حدود چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه وجود دارد که دو هزار و چهارصد مدرسه دولتی و دو هزار و صد مدرسه غیر دولتی هستند. انتظار ما این است که وزارت آموزش پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با ما همکاری داشته باشند تا از همه این مدارس بازدید کرده و برای همه آن‌ها دستورالعمل صادر کنیم. باید شرایط ایمن سازی مدارس فراهم و بودجه لازم به آن‌ها اختصاص داده شود.
عبدولی در پایان تاکید کرد:‌ مسئله ایمن سازی آموزشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی نیز باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد که متاسفانه اطلاعات حاصله نشان از عدم توجه به این مسئله و وضعیت ایمنی نامناسب است.