فناوری هوش مصنوعی تبدیل به ابزاری برای نفوذ رژیم صهیونیستی در امور داخلی کشورهای مختلف جهان از جمله انتخابات آنها شده و اغلب شرکت‌های هوش مصنوعی اسرائیل ارتباط تنگاتنگی با وزارت جنگ این رژیم و موساد دارند.

رژیم صهیونیستی یکی از بارزترین طرف‌ها در جهان است که به شکل فزاینده‌ای از فناوری هوش مصنوعی برای اهداف نظامی و غیرنظامی خود استفاده می‌کند. به عنوان مثل هوش مصنوعی در جنگ ارتش اسرائیل با گروه‌های مقاومت فلسطین در مه ۲۰۲۱ نقش زیادی داشت و در سیستم‌های توسعه یافته توسط شرکت‌های نظامی این رژیم در حوزه تسلیحات مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر نیز ارتش رژیم صهیونیستی مجموعه بزرگی از پلتفرم‌ها را در اختیار دارد که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

اما این تنها کاربرد هوش مصنوعی برای صهیونیست‌ها نیست. اخیرا اطلاعاتی درباره اقدام شرکت‌های هوش مصنوعی اسرائیل برای هک اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک و توییتر در نقاط مختلف جهان از جمله ایالات متحده منتشر شده است.

یکی از بارزترین موارد استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای اهداف غیرنظامی، مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ است. در بحبوحه کمپین‌های انتخاباتی آمریکا در ۲۰۱۶ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور در تاریخ ۴ آوریل همین سال به اتهام رابطه با یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی و پرداخت ۱۳۰ هزار دلاری به وی به عنوان حق السکوت جهت عدم افشای رابطه آنها، به دادگاه احضار شد. در آن زمان «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ شواهدی علیه وی به دادگاه ارائه داد که می‌توانست منجر به زندانی شدن ترامپ گردد.

طرفداران ترامپ معتقد بودند که این اتهامات، توطئه‌ای از جانب دموکرات‌ها برای شکست ترامپ در انتخابات است؛ اما اطلاعاتی که بعدا فاش شد نشان می‌دهد موضوع برعکس بوده و درواقع طرحی برای براندازی دموکرات‌ها وجود دارد که اسرائیل نقش اصلی را در این طرح ایفا می‌کند.

«جیمز بامفورد» روزنامه‌نگار آمریکایی در آن زمان در یک مقاله طولانی که در روزنامه «ذا نایشن» به چاپ رسید، جزئیات مربوط به مداخله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و شرکت‌های هوش مصنوعی اسرائیل در انتخابات آمریکا را فاش کرد.

طبق افشاگری‌های این روزنامه‌نگار آمریکایی، شرکت‌های هوش مصنوعی اسرائیل حساب «هیلاری کلینتون» را در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بود هک کرده و با افشای ایمیل‌های وی، وجهه او را در مقابل مردم آمریکا تخریب کردند.

علاوه بر آن شرکت‌های هوش مصنوعی رژیم صهیونیستی از اطلاعاتی که با هک کردن داده‌های شخصی کاربران فیسبوک و توییتر در آمریکا به دست آورده بودند، برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی این کشور در جریان انتخابات ۲۰۱۶ به نفع ترامپ استفاده کردند.

به گفته جیمز بامفورد، نتانیاهو و شرکت‌های هوش مصنوعی اسرائیل برای پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا تلاش می‌کردند؛ زیرا می‌دانستند که ترامپ قصد دارد از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی و از طرح الحاق کرانه باختری حمایت کند. به ویژه اینکه نتانیاهو در دوره دولت دموکرات باراک اوباما بسیار تحت فشار قرار داشت و نمی‌خواست یک دولت دموکرات دیگر در آمریکا روی کار بیاید.

اما علاوه بر آمریکا، اطلاعاتی که جیمز بامفور ارائه داده حاکی از نقش شرکت‌های هوش مصنوعی اسرائیل برای تقلب در انتخابات بیش از ۳۰ کشور جهان است. هدف از این مداخله، به قدرت رساندن احزاب و شخصیت‌های حامی اسرائیل در این کشورها است.

«گروه ارشمیدس» یکی از شرکت‌های هوش مصنوعی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که دفتر مرکزی آن در تل‌آویو قرار دارد. این شرکت در تقلب در انتخابات شماری از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و آسیاسی شرقی نقش داشته است.

در انتخابات ۲۰۱۸ ریاست‌جمهوری نیجریه گروه ارشمیدس کمپینی برای نشر اکاذیب  علیه رقبای «محمدو بوهاری» رهبر کودتای نظامی این کشور به راه انداخت که در نهایت منجر به پیروزی وی شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گروه در انتخابات ۱۳ کشور دیگر نیز مداخله داشته و بیش از ۳ میلیون نفر در جهان سایت‌های جعلی این گروه را در فیسبوک و اینستاگرام دنبال می‌کنند.

اما گروه ارشمیدس تنها شرکت هوش مصنوعی اسرائیل نیست که سایت‌های تبلیغات انتخاباتی و شبکه‌های اینترنتی را در کشورهای مختلف هک می‌کند تا نتایج مورد نظر حامیان این رژیم در کشورهای مذکور را رقم بزند.

به گفته افسران سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، تهیه اخبار جعلی و دستکاری آرای رای‌دهندگان به یک صنعت روبه رشد در اسرائیل تبدیل شده است؛ به طوری که بسیاری از جوانان اسرائیلی که در یگان‌های اطلاعاتی ارتش این رژیم خدمت می‌کنند برای استفاده از آواتار یا هویت جعلی در رسانه‌های اجتماعی آموزش دیده‌اند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، کابینه‌های مختلف رژیم‌ صهیونیستی هرگز هیچ تلاشی برای توقف این فعالیت‌ها نکرده‌اند. علاوه بر آن شمار زیادی از شرکت‌های هوش مصنوعی اسرائیل که اقدام به دستکاری نتایج انتخابات کشورهای مختلف می‌کنند، روابط نزدیکی با سازمان‌های اطلاعاتی و وزارت جنگ اسرائیل دارند. همین امر فرصت لازم را برای نتانیاهو فراهم می‌سازد تا انتخابات کشورهای دیگر را به نفع اسرائیل دستکاری کند.

در همین راستا اطلاعاتی درباره ارتباط نهادهای اطلاعاتی و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با شرکت هوش مصنوعی «کامبریدج آنالیتیکا» فاش شده است. این شرکت در جریان انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون کاربر را در این کشور با هدف دستکاری نتایج رای‌گیری‌ها هک کرد.

از سوی دیگر در تحقیق مشترکی که توسط شماری از رسانه‌های غربی از جمله رونامه گاردین انگلیس و لوموند فرانسه و اشپیگل آلمان و ال پایس اسپانیا تهیه شده، اطلاعاتی درباره ارتباط شرکت‌های هوش مصنوعی اسرائیل با موساد ارائه شده است.

«تل حنان» افسر سابق نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی و رئیس یک سازمان مخفی وابسته به موساد است که در انتشار اخبار غلط و گمراه‌کننده در شبکه‌های اجتماعی مهارت بالایی دارد. وی اعتراف کرده که در ۳۳ مورد از انتخابات ریاست‌جمهوری در آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی نقش داشته و در ۲۷ مورد موفق شده به نتیجه مورد نظر خود برسد.

در حال حاضر بیش از ۸۰۰ شرکت هوش مصنوعی در فلسطین اشغالی وجود دارد که اغلب آنها توسط افسران سابق موساد که در فناوری هوش مصنوعی تخصص دارند تاسیس شده است و کارکنان آن اغلب،  افسران و کارمندان بازنشسته موساد هستند. یکی از مشهورترین نام‌ها در  این عرصه «عساف عزرا» موسس شرکت «گالانت» و مدیر اجرایی آن است.