اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها برای اولین بار در استان فارس اجرا می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی صادقی مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس در همایش جهش تولید در دیم زار‌ها گفت: برای اجرای این طرح در فارس ۲۰۰ هزارهکتار اراضی دیم هدف گذاری شده که […]

اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها برای اولین بار در استان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی صادقی مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس در همایش جهش تولید در دیم زار‌ها گفت: برای اجرای این طرح در فارس ۲۰۰ هزارهکتار اراضی دیم هدف گذاری شده که در ۱۶ شهرستان استان ازجمله آباده اقلید مرودشت سپیدان و فیروزآباد اجرا می‌شود.
به گفته صادقی در قالب این طرح ۹ محصول از جمله گندم، جو، گلرنگ، کاملینا، نخود، عدس، گیاهان دارویی و علوفه ای، و کلزا پیش بینی شده است.
وی افزود: برداشت گندم دیم در سال زراعی گذشتهبه طور متوسط تولید ۴۰۰ کیلو در هکتار بود که در این طرح برداشت ۱۳۲۰ کیلو در هکتار پیش بینی شده است که محقق شدن آن بستگی به میزان بارش دارد.
به گفته صادقی در اختیار گذاشتن کود با ۷۴ درصد یارانه، بذر رایگان، کمک هزینه بیمه‌ای ۵۰ هزار تومانی به ازای هر هکتار از جمله تسهیلات این طرح به کشاورزان است.
وی افزود: در زمینه ادوات و ماشین آلات کشاورزی هم تسهیلات با نرخ ۴ درصد و ۵ ساله برای خرید ادوات کشاورزی در نظر گرفته شده است که سقف این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۷۷ میلیارد تومان برای حدود ۶۰۰ ادوات و تجهیزات کشاورزی اختصاص داده شده است.
در همایش جهش تولید در دیم زار‌ها گفته شد این طرح برای سومین سال در کشور و اولین سال در استان فارس اجرا می شود.
‌تامین امنیت غذایی، حفظ حاصلخیزی خاک و توسعه پایدار اراضی از مزایای اجرای این طرح است که امسال در ۲۱ استان کشور اجرا می شود.