در نشست شورای برنامه ریزی استان اصفهان با هدف افزایش منابع بانکی اصفهان مقرر شد؛ بنگاه های اقتصادی عملیات های بانکی خود را در استان انجام دهند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز نهم مهرماه، دویست و بیستمین نشست […]

در نشست شورای برنامه ریزی استان اصفهان با هدف افزایش منابع بانکی اصفهان مقرر شد؛ بنگاه های اقتصادی عملیات های بانکی خود را در استان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز نهم مهرماه، دویست و بیستمین نشست شورای برنامه ریزی استان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.
در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان عنوان کرد: یکی از محورهای اصلی توسعه استان حرکت به سمت فناوری های نوین و دانش بنیان و محور دیگر توسعه گردشگری است. از این رو این دو محور اساسی بایستی در جهت گیری و اولویت دستگاه های استان مورد توجه قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: انتظار ما این است مصوباتی که در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان مطرح می شود؛ به صورت موردی در دستگاه های مرتبط مورد بررسی و موشکافی قرار گرفته باشد تا مصوبات به خوبی نتیجه دهند و با چالش مواجه نشوند.
یکی از مصوبات شورای اداری استان در خصوص استفاده افزایش منابع بانکی استان با انجام عملیات های بانکی بنگاه های اقتصادی در استان بود؛ در این مورد استاندار اصفهان اظهار کرد: حسب دستور ریاست جمهور با عنایت به لزوم انجام کلیه عملیات های بانکی بنگاه های اقتصادی و به ویژه صنایع بزرگ در شعب بانک های استان محل استقرار کارخانه، به منظور افزایش منابع بانکی در استان؛ بایستی کلیه صنایع بزرگ و بنگاه های مستقر در کارخانه استان نسبت به تمرکز حساب های بانکی خود در شعب بانکی استان با اولویت بانک های دولتی و اصل ۴۴ اقدام نموده و نتیجه را حداکثر ظرف یک ماه به معاونت امور اقتصادی استانداری اصفهان اعلام نمایند. همچنین به منظور هر گونه حمایت بانکی، تسهیلاتی و رفع موانع تولید اجرای این مصوبه توسط بنگاه های اقتصادی مورد تاکید و انتظار است.
همچنین به منظور توسعه اقتصادی استان به ویژه در حوزه های فنی مهندسی و دانش بنیان، با تاکید استاندار اصفهان در این جلسه مقرر شد: بنگاه های اقتصادی و صنایع بزرگ استان اعم از فولادی، پتروشیمی، شیمیایی و … در خریدها، قراردادهای سال خدمات و برون سپاری حداکثر بهره برداری را از شرکت های مستقر در استان داشته باشند این موضوع نیز به صورت نوبه ای توسط معاونت اقتصادی استانداری اصفهان پیگیری گردد