تولیت آستان قدس رضوی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) مشهد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید: به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از روابط عمومی تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت سال تحصیلی جدید وحجاب که از اهمیت بسیار بالایی در اسلام برخوردار است، به‌طوری‌که با ظهور اسلام اعراب دوران […]

تولیت آستان قدس رضوی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) مشهد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید:

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از روابط عمومی تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت سال تحصیلی جدید وحجاب که از اهمیت بسیار بالایی در اسلام برخوردار است، به‌طوری‌که با ظهور اسلام اعراب دوران جاهلیت از تاریکی جهل خارج و علم، خرد و استعداد در جامعه اسلامی ظهور و بروز یافت.

متأسفانه به دلیل وجود پادشاهان نالایق و وابسته مسلمانان در گذر زمان از جایگاه ارزنده علمی خود فاصله گرفتند، زیرا از فرهنگ اسلامی فاصله گرفته شد.

کسی با توهین، اهانت، ناسزا و مسخره کردن جذب دین نمی‌شود؛ اگر فرد بدحجابی در میان اطرافیان خود دارید با منطق و استدلال او را به حجاب دعوت کنید.

بدحجاب‌ها عمدتاً متدین هستند، تظاهر به دین‌داری در بسیاری از آن‌ها در مراسم‌هایی همچون شب‌های قدر قابل مشاهده است و اگر آن‌ها حجاب را به‌صورت شایسته رعایت نمی‌کنند ضعف از ما است که نتوانسته‌ایم با منطق درست مسائل و احکام اسلام را به آن‌ها منتقل کنیم، با سروصدا و قهر نمی‌شود، قهر برای مرحله آخر است.

دختران امروز مادران و آینده‌سازان فردا هستند، مردان و زنان آینده از دامان مادر به جامعه می‌روند لذا مادران نقش بسیار مهمی در شکوفایی یک جامعه دارند.

فرهنگ غربی نقش مادری را در جامعه کمرنگ کرده‌، حال اینکه مادر بودن هیچ منافاتی با فعالیت‎های علمی و اجتماعی زنان در جامعه ندارد، اگرچه ایفای نقش مادری کمتر از فعالیت اجتماعی نیست بلکه بیشتر نیز هست.

زمانی دختران می‌توانند نقش مادری و پرورش نسل آینده را به‌خوبی ایفا کنند که مزین به تقوا، دانش و اخلاق دینی باشند تا بتوانند فرزندانی تربیت کنند که جامعه‌ای پاکیزه و خوب بسازند و در پیشرفت کشور اثرگذار باشند.