معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: معاونت زنان تسهیلاتی را در ۱۹ استان به کارآفرینانی ارایه داد تا زنان را تحت پوشش قرار دهند و برای مسکن زوجین دهه ۶۰ گام هایی خواهیم برداشت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، « انسیه خزعلی » روز شنبه در همایش روز جهانی زن روستایی و […]

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: معاونت زنان تسهیلاتی را در ۱۹ استان به کارآفرینانی ارایه داد تا زنان را تحت پوشش قرار دهند و برای مسکن زوجین دهه ۶۰ گام هایی خواهیم برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، « انسیه خزعلی » روز شنبه در همایش روز جهانی زن روستایی و ششمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که در سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: سال گذشته در همین زمان صندوق کارآفرینی امید وعده وام ازدواج زوجین روستایی دهه ۶۰ را داد که امیدواریم اکنون نیز این مهم عملیاتی شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهارداشت: طبق آمارها تجرد دختران روستایی بسیار بیشتر از زنان شهری است و نیاز است که پشتیبانی های لازم را برای ازدواج در روستا و تحکیم خانواده داشته باشیم که البته این مهم سال گذشته مصوب شد تا تسهیلات ویژه ای برای زوجین روستایی اختصاص یابد و تا پایان سال این تسهیلات برای کسانی که این شرایط را داشته باشند، تحقق می یابد.

وی تصریح کرد: براساس آمار سال ۹۵ ، حدود ۱۰ میلیون نفر از زنان در روستا زندگی می کنند که میانگین سن ازدواج آنها ۲۳ سال است که به دلیل تجردی که وسعت گرفته نیازمند پشتیبانی های جدی فرهنگی و اقتصادی است.

خزعلی اضافه کرد: اکنون ۶۵ درصد زنان روستایی دارای همسر هستند که بخشی به دلیل فوت همسر و طلاق و ۲۶ درصد تجردهای قطعی داریم.

ریشه کنی بازماندگان از سواد اولویت دولت سیزدهم

وی با تاکید براینکه سواد، آموزش ، بهداشت و پشتیبانی از زندگی خانوادگی زنان را در اولویت های مسائل زنان قرار داده ایم افزود: بیش از ۹۰ درصد در سطح کشور باسواد داریم اما این سهم در روستاها و عشایر پایین است که برنامه ویژه ای برای زنان روستایی و عشایری و بازماندگان از تحصیل خواهیم داشت و اعتبارات ویژه ای برای این بخش تصویب کرده ایم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با اجرای طرح جدیدی قرار است بازماندگان از تحصیل ریشه کن شوند.

وی درخصوص حضور زنان در روستاها افزود: حضور زنان در روستاها علاوه بر جلوگیری از مهاجرت موجب ماندگاری و پویایی روستاها و پایدرای امنیت غذایی می شود که امیدواریم با پشتیبانی های لازم این ماندگاری را سبب شویم.

خزعلی در بخش صندوق های خرد روستایی گفت: معاونت زنان تسهیلاتی را در ۱۹ استان به کارآفرینانی ارایه داد تا زنان را تحت پوشش قرار دهند و برای مسکن زوجین دهه ۶۰ گام هایی خواهیم برداشت.

به گفته وی، زنان در بخش کشاورزی و کشت گیاهان دارویی طی سالهای اخیر اقدامات خوبی را انجام داده اند که امیداریم با حمایت های لازم این امر استمرار یابد.

وی درباره بیمه زنان روستایی اظهارداشت: بیمه زنان روستایی در غالب طرح جوانی جمعیت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه اعتبارات و تسهیلات لازم برای توانمند سازی و کارآفرینی و صادرات و بازاررسانی زنان انجام می شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دربحث بهداشت زنان روستایی و عشایری گفت: اکنون کمبود پزشکان متخصصین و اورژانس هاوایی را در این مناطق داریم که باید رفع نیازمندی انجام شود.

به گزارش ایرنا، در همایش روز جهانی زن روستایی و ششمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار تفاهم‌نامه همکاری بین معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید امضا شد که علاوه بر آن از ۱۹ زن روستایی و عشایری کارآفرین و نمونه تجلیل شد.

بر اساس این تفاهم نامه‌ قرار است تسهیلات خرد روستایی برای حفظ اشتغال زنان روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.