ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری سابق برزیل چهارشنبه اتهام مشارکت در شورش‌های ضددولتی ماه ژانویه را رد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بولسونارو که اواخر ماه مارس از آمریکا به برزیل بازگشت، چهارشنبه بمدت بیش از دو ساعت از سوی پلیس فدرال تحت بازجویی و پرسش و پاسخ قرار […]

ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری سابق برزیل چهارشنبه اتهام مشارکت در شورش‌های ضددولتی ماه ژانویه را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بولسونارو که اواخر ماه مارس از آمریکا به برزیل بازگشت، چهارشنبه بمدت بیش از دو ساعت از سوی پلیس فدرال تحت بازجویی و پرسش و پاسخ قرار گرفت.

بولسونارو پس از این جلسه با خبرنگاران صحبت نکرد اما سخنگوی وی فابیو وایناگارتن گفت که رئیس جمهوری سابق برزیل نقش داشتن در اتفاقات ماه ژانویه را رد کرد.

اتفاقات ماه ژانویه پس از آن رخ داد که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری بر بولسونارو پیروز شد و هواداران بولسونارو با تسخیر ساختمان‌های دولتی از ارتش خواستند مداخله کرده و داسیلوا را برکنار کند.

یکی از دلایلی که بولسونارو تحت بازجویی قرار گرفت این است که وی دو روز پس از آن شورش، ویدیویی از یک دادستان در فضای مجازی منتشر کرد که اعتبار و صحت پیروزی داسیلوا را زیر سوال می‌برد.

پائولو بوئنو وکیل بولسونارو مدعی شد که موکلش در هنگام انتشار آن ویدیو در بیمارستان پذیرش شده و تحت تاثیر دارو بود.

وی افزود: انتشار آن ویدیو یک اتفاق تصادفی بود و بولسونارو بسیار زود آن را حذف کرد.

بولسونارو در دستکم ۱۵ پرونده دیگر تحت تحقیق است و اگر مجرم شناخته شود ممکن است با زندان یا ممنوعیت از فعالیت سیاسی مواجه شود.